tisdag 2 augusti 2011

Myggmedel

Jag har i år samt slutet på förra året använt Absorbine Ultrashield myggmedel & tycker den har fungerat toppen!
Jag tycker man får smörja på det oftare än var 14é dag som de rekommenderar, men den håller myggen borta.

Jag har tidigare använt RB86 från Nim Distribution Center Den tycker jag också fungerar toppen, men den är lite jobbig att handskas med när man bor här uppe. Är den inte nog varm så har den en förmåga att klumpa ihop sig & man får värma flaskan i varmvatten innan man smörjer.
Nim har även ett annat bra myggmedel MK19 som fungerar super på människor & även på hästar.
Nu hör jag till den lyckliga skaran som inte får myggbett mera, jag blir biten, men får inga kliande bett.



Ett annat medel som jag använder mycket är Vegebom , vilken underbar salva!!!

Den 25 juli såg Galsi ut så här under ganacherna:

Vi har smort med Vegebom & tvättat varje dag, kom idag på att jag kanske ska ta en "efter" bild & nu ser det ut så här:


Så här fint har det varit i ett par dagar nu, som sagt helt suverän salva!
Det är flera av mina vänner som använt denna salva & är lika nöjda.

Inga kommentarer: