måndag 8 augusti 2011

080808

080808 det datumet skrev jag på köpekontraktet när vi köpte Galsi, jag reagerade inte för än efteråt att det var ett "speciellt" datum. Hans dåvarande matte var ute & red när jag skulle betala honom, en siffra var fel i kontonumret & jag ringde henne & medan vi pratade gjorde jag överföringen. Jaha, säger hon, då får jag tacka för ridturen på din häst. Ganska lustigt att hon red ut på sin häst & kom hem på min :o)
Så just i dag är det tre år sedan kontraktet skrevs & 080815 hämtade jag prinsen i Piteå dit han & Kerid kommit med Greens transport & vårat äventyr tillsammans började.




2 kommentarer:

carro sa...

Kul att ni också börjat blogga :) Jag har flyttat pållarna till råneå ridklubb, jätte fin anläggning. :) Så vi trivs utmärkt.

/ Carro :)

carro sa...

Ja de är verkligen toppenfint! Amanda är såld, Örn har förövrigt hennes box :o)

/ Carro