lördag 3 mars 2012

En av bröderna Fluff

Orkade inte med någon ridning idag.
Har haft ont i nacke & huvud sen jag vaknade vid 6-tiden i morse.
När vi tagit in Trulsa & Moije så gick jag & Galsi in i deras hage & började med lite frihets dressyr, tyvärr var bajshögarna i hagen mycket mer intressanta än vad jag var emellanåt så det blev lite okoncentrerad träning...

Han är duktig att komma när man kallar in & stannar i farten när jag ber honom.
Backning på avstånd har han ännu lite svårt för.
När han jobbat lite & värmt upp så skickade jag iväg honom i en serie bocksprång. Han ser så härligt lycklig ut när han skjuter rygg & kastar sig upp i luften, jag är väldigt glad att han aldrig gör så när man sitter på ryggen...

Tuula kom & tittade när vi lekte i hagen. Jag sprang längst bak i hagen & trodde Galsi skulle följa med, men icke. Tuula gick in & försökte skrämma iväg honom, han tittade på henne som om han sa; Skojar du?
När han upptäckte att hon inte skojade stack han iväg i hundra åttio knyck & sen stannade han & lät som värsta draken :o)
När det var färdig bockat & brallat, tränade jag lite tölt vid hand innan vi avslutade.

Det fick bli en ordentlig genom borstning med Furminatorn & sen gick jag igenom man & svans med silicondropparna.
Han har man, massor av man! Undrar om han kunnat få en 9,5 på bedömning :o)

Fluffig pannlugg
Manen på vänster sida
Manen på höger sida
När jag delade manen januari 2012
Augusti 2010 såg han ut så här i manen...

Nu är han mer lik någon av dessa herrar.... :o)
Bröderna Fluff

Inga kommentarer: