fredag 26 augusti 2011

Camilla kurs

I helgen har vi kurs för Camilla Hed & Berit Edvardsson med ett Höstjippo som avslutning på söndag.
Jag rider för Camilla & det är så kul att höra att även hon tycker att det gått framåt, det är ju lätt att man blir lite hemma blind...
Jag tycker att gångarterna & framför allt tölten har lossnat enormt sen i våras!
Det känns som han musklat på sig & han är jättefin i hullet nu, viktmåttade i veckan & bandet visade 356 kg, tror nästan det är rekord!!!

Idag var upplägget på kursen så att instruktören, i mitt fall Camilla, rider hästen & i morgon rider jag 2 pass tillsammans med en annan.
Camilla började med att fråga vad jag vill ah hjälp med & jag kunde inte svara något annat än att jag inte visste :o) Jag sa att det känns som om det hänt en massa under sommaren, -Bra eller dåligt? frågade Camilla. -Bra, svarade jag  & det kunde hon inte annat än hålla med om sen hon ridit. Gissa hur glad jag blev!


Camilla testade lägga honom i pass idag & det såg så underbart ut! Jag har tänkt att jag ska prova i morgon & fungerar det så tror jag att jag byter gren på Höstjippot :o)



En liten filmsnutt från dagens pass

Nu har jag lagat tacos, bakat en omgång Dumlekakor till Höstjippot så nu återstår ett hett bad & försöka ta ihjäl lite bacillusker som verkar härja i min kropp... Inte rätt tidpunkt direkt. Just nu sitter Jessica & Jocke på planet till Marmaris & landar strax efter 22.00 i 28 gradig värme. Inte avis alls :o)


Inga kommentarer: