torsdag 4 augusti 2011

Lite bilder & filmer

Satt & bläddrade bland mina filer på datorn & kom på att jag ska lägga upp lite filmer & bilder.

Vi har väldigt små & tråkiga hagar, vi har snart slagits i tre år med det senaste ärendet hos kommunen för att få större hagar & förhoppningsvis så får vi ett ja i september då ärendet ska upp i fullmäktige.

Vi brukar busa lite & släppa killen lös på banan & träna & leka lite på kvällarna när man inte kan störa någon annan. Så här kan det se ut då:


Han kan verkligen spexa omkring den killen.

Galsi 2008-11-29, killen kissar på pottan.
När Galsi kom hem till oss så stod vi i ett stall där de hade "pott-tränat" ett halvblod att kissa i en hink, behändigt tyckte jag & så lärde vi Galsi att "gå på pottan". Han ställer sig i kisställning & vi tar in hinken & ställer den under honom & han kissa så snällt i den. Givetvis så kissar han utan hink om vi inte kommer fram med den i tid :o)

2009-03-14 Galsi uppställd för fotografering

 2009-03-14 anordnade ungdomarna i Bifrost en tolktävling på ovalbanan. Jessica red & Rebecca tolkade.

Jag vill lova att det gick undan! Ibland låg det mer ungar i snön än de stod på skidor :o)

Jessica Lundberg på Vera & Amanda Kantola dyker i snödrivan.

Det gällde att vara ordentligt rustad för det flyger en massa snö från hästarnas hovar :o)

Jennifer har både slalomglasögon & hjälm.


Just innan målgång dök Rebecca på näsan & ropade till Jessica: Rid, rid jag åker i mål!



Allt för att vinna.... (fast de vann inte :o)

Här åker Hanna på magen efter Frida & Bassi.

Vi försöker ha ovalbanan plogad även på vintern så vi kan träna där, men inne på hoppbanan så ligger snön tjock. Jessi & Glasi plumsade omkring i djupsnön 2009-03-21


Det är ganska djupt i snön, men det kan ju vara en fördel om man trillar av...



Jessica & Galsi myser i hagen 2009-09-20

Avslutar med en film från en träning för Lasse då vi jobbade på att flytta rumpan. Lasse började titta på min sits & justerade en massa & när vi väl skulle rida igen hade jag totalt glömt bort vems rumpa vi höll på att jobba med... :o)


1 kommentar:

cia sa...

Gud vad jag skratta åt de sista filmklippet xD "flytta rumpan till vänster" snygg flyttning på din egen ;)