onsdag 3 augusti 2011

Mera stallfix

Det är som om man aldrig blir klar när man väl börjat :o)

Igår hade vi mysigt i stallet & käkade tårta med halva familjen Öderyd från grannstallet & Pernilla & Evelina som stått hos oss tidigare men nu flyttat upp till Mias stall. Det var en super skön, varm & nästan insektsfri kväll.
Efter det så tog jag, Anna-Carin & Fanny & skruvade upp hyllorna intill garderoberna.

Nästa år får målarpenslarna komma fram så det blir ännu finare :o)

Hittade en fin hängare med hästar som legat här hemma i flera år i väntan på att jag ska hitta ett bra ställe att hänga upp den på & idag hittade jag det bra stället, i stallet :o)


Jag har gjort skyltar till våra ryktlådor.


Modellen till Galsis skylt är Dagur frá Thvera på en bild som jag fotat på honom när han var i Gällivare & tävlade på Bifrosts invigning av ovalbanan 2004.

Detta är en bild som jag är stolt över, jag tycker den blev kanon bra!

Galsi har extremt mycket man, men lyckas alltid tappa en massa under sommaren, tyvärr alltid på den sidan han har minst man.

Så här såg han ut innan betet den 4/7 2010:

Den 14/8 2010 efter betet:

I år är det inte riktigt lika hemskt:
Men det är nästan som om man "tappat" halva hästen framför sig när man rider.

Idag har vi varit ute på en härlig ridtur runt ridstigen, Galsi gick & slog med läpparna som han brukar göra så han är nöjd & glad. 
Vi träffade även på monster efter stigen, ett STORT PONNY ÄTANDE MONSTER stod i buskarna & lurade på stackars Galsi som räddade sin Matte från att bli uppäten genom att göra en tvärnit så att gruset sprutade, tur vi kom i tölt för jag tappade stigbygelen & hamnade på tre kvart.... 

Inga kommentarer: