lördag 1 oktober 2011

En massa fixande & fotande

Kom till stallet vid 13.30 idag & då var det en massa hål utanför hagen. Tuula håller på att bygga om så Galsi också får en ingång där framme & får ha både grus-& skogshage.

Jenny skulle rida kurs med Trulsa i Centrerad ridning så jag fixade på med Galsi medan de var borta.
Eftersom det hade varit kallt på morgonen så hade Galsi täcke på sig. Plockade bort det, rengjorde Thermobaren & mockade hagen. Tog en bild inifrån hagen, Moije ser ännu större ut eftersom marken ligger lite högre upp i grushagen :o)



Gick in & donade i stallet & när jag kom ut igen så såg jag att Galsi låg & tog en siesta, smög in i hagen & fotade.


Gick närmare & hjärtat stannade nästen, Gasli lät jättekonstig! Det rosslade & lät som om han hade fruktansvärt svårt att andas. Det fick sin förklaring när jag kom närmare...


Han hade mulen i backen & snarkade!!! Kunde inte låta bli att skratta, så som han skrämde mig!
Satte mig ner hos honom i hagen, klappade honom & bara njöt. Han har alltid legat kvar fast vi kommit ut i hagen.

Trött kille myser med Matte i höstsolen
När Trulsa kom tillbaka var det dags att stiga upp

Moije

Galsi ser ut som en mini-mini bredvid Moije :o)
Odin kom upp till stallet, stackaren hade suttit utanför gamla stallet igår kväll & sett en aningen förvirrad ut. Jennifer hade kommit upp med honom till Jenny & han hade tagit en inspektionsrunda.
På morgonen hade han kommit igen & "hjälpt" Jenny fodra hästarna.
Nu kom han samtidigt som Jenny & Trulsa kom tillbaka från kursen. Han gick in i stallet & strök sig mot allt han kom åt precis som om han sa; Okej här kan jag väl bo.
Sen hoppade han upp på bänken Jenny satt i stallet igår & låg & åmade sig.


Nu var det dags för arbete.
Galsi har haft en stor gammal stubbe i sin hage & den skulle vi frakta bort med den lilla grävaren som Tulla kommit med till stallet. Eller vi & vi, Jenny var maskinist & jag var assistent :o)

Stubben kopplad till grävaren

Det gick sakta men säkert att släpa ut den genom hagen :o)
Jag kom inte hem för än vid 20-tiden, då slängde jag på lite tvätt eftersom tvättstugan var ledig, sydde ett fäste i en vojlock & käkade middag, sen var det dags att åka ner & kvälla pållarna.

Lampan Galsi har fått i sin hage är verkligen super, snacka om att vara upplyst :o)

Det såg så hemtrevligt ut när jag kom in med Galsi & vi såg Trulsa genom stallfönstret, det är väl det enda som är trevligt med mörkret, upplysta fönster ser så hemtrevliga ut.


Nu är jag tröttare än en gnu & det är väl dags att krypa i kojjen. Stallmorgon, tvättstuga & en massa att göra i stallet i morgon igen.
Dessutom har yr.no lovat en massa regn i morgon, 19mm!!!
Kanske bäst att ta med cyklop & baddräkt när jag sak ut med hästarna i morgon bitti...

Inga kommentarer: