onsdag 26 oktober 2011

Dubbelmassage

Idag har först jag fått massage av sjukgymnasten. Jag går & får behandling 1ggr/veckan för min onda kropp (den är riktigt ond & elak :o) Efter detta slocknade jag i 1½ timme på värmedynan hemma...

Galsi fick också massage idag. Jag har köpt en IR massage till Galsi & han älskar när han får massage med den.


Jag kör med IR (infraröd värme) samt massage så den vibrerar & Galsi har alltid tyckt om den. Han är för härlig den hästen han bara accepterar allt vi hittar på.
Det är som om han tänker att; -Säger mina Mattar att det ska vara så här så är det säkert så!
Så är det med allt nytt vi utsatt honom för, klippning, IR massagen, Jessi har till och med dammsugit honom...

Passade på att mocka i hagen & rengöra Thermobaren i kväll & jag & Jessi började skratta då vi såg hans spår i hagen.


Vi förstod att det var dubbla spår från bakhovarna, men det såg nästan ut som om han stått med alla fyra benen väldigt tätt ihop & rumpan mot trädet :o)

Nu sover nog både jag & Galsi gott i natt när vi är nymasserade & hoppas vi båda är pigga & alerta på ridlektionen i morgon!


Inga kommentarer: