lördag 22 oktober 2011

Cardio Trainer

Är ett program som jag laddat ner till min telefon idag. Jenny har det & sen kan hon kolla vilka vägar & hur långt hon ridit. Roligt tyckte jag så jag laddade hem den & testade idag.

Red in efter en stig som går efter Abbortjärnsstigen & följde den en bit fram, det såg ut att bli dålig terräng framåt så jag vek av till vänster & testade den vägen.
Tyvärr blev det väldigt blött & sankt så jag vände tillbaka den vägen jag kom.

Sen red jag efter ridstigen till klubben, vände upp, tog ett varv på ovalbanan innan jag gick hem igen.
Här ser jag att det var en bit kvar till ridstigen, men nu kan jag rida ner från ridstigen & se om jag hittar stigen jag red på & det kanske inte är så sankt så lång bit.
Man kan även se hur länge man varit ute & viken sträcka man ridit. Jag red 2,67 km & det tog 37,10 minuter.

Jag kopplar loggade in mig via datorn så kan jag ta ut bilder på ridturerna jag gjort, nu ska jag utforska lite nya ridvägar & spara dem :o)


Jag tog lite bilder efter ridturen.

Efter Abbortjärnsstigen

Inne efter den nya stigen

En frostig tjärn

Min fina pojke spanar ut över tjärnen

Vi hade även besök av mamma & pappa nere i stallet idag. Även om det var kallt idag så kom solen fram & det var riktigt skönt ute.

Vi tog ut en stol så kunde mamma sitta på den & luta mot rollatorn

Vi hade även besök av grannkatten Kisse idag som valde att ha ett gympapass på min bil...



Igår var hon med mig i hagen & dit kan vi ju inte förbjuda henne att komma. Hon vill nämligen gärna komma in i vårat stall, men hatar Odin & han är inte så överförtjust i henne heller...
Men hon är lydig, det räcker med ett Nej, när hon är på väg in så vänder hon.


Vi satt länge i sadelkammaren/fikarummet igår & Galsi stod med boxdörren öppen. Jag var så imponerad av att han inte försökte gå ut, tills jag såg ut genom dörren...


Han hade lyckats smyga ut med båda frambenen utanför boxen utan att vi hört honom :o)

När jag kom hem så testade jag Cardio trainer igen mot datorn så jag slog igång den när jag gick till tvättstugan.


Jag lovar, jag var aldrig ute på vägen, utan gick in i tvättstugan i hörnet. Likaså kom jag inte ut från en av källarfönstren, utan från porten längst in :o)


Inga kommentarer: