tisdag 18 oktober 2011

Nä nu får det vara nog!

En massa regn, mörker & plusgrader! Nu ska det vara snö när man bor här uppe.
Jag känner att jag är dödstrött i det här vädret, det är inte roligt att rida heller när det är bäckmörkt överallt.
Man skulle behöva köra med bilen efter hästarna på ridstigen så skulle man se lite i alla fall...



Jessi ligger & spelar Wordfeud i stallet :o)
Idag stod tömkörning på schemat & det var Jessi som höll i tömmarna. Hade det kommit en polis så hade hon blivit stoppad & hade fått blåsa så som de vinglade...
Jag råkade skrämma Galsi när de skulle tölta genom att klappa händerna & han höll på att hoppa ur skinnet! Han är ju mörkrädd & nu är det mörkt & läskigt ute, man vet aldrig vad som lurar i buskarna...


Det som är positivt när det är dåligt väder är att man gör lite annorlunda saker :o)

Odin trivs i sitt nya hus i höladan, här håller han sig torr & varm.


Galsi är verkligen en rolig kille som tycker om att använda hjärnan & lära sig nya saker.
Att lära honom att "kissa på pottan" var inga problem alls :o)


Han ställer sig i kisställning & väntar en liten stund, om vi kommer med pottan så kissar han, men han kissar även utan om han inte får något potta. Men det är så mycket lättare att mocka när han kissar i hinken :o)

Jag själv är tröttare än tröttast, tror jag är tröttare än Trötter just nu, det måste ha med vädret att göra.


Kom på jobbet idag & vi skulle gå igenom några kartor som var i en GPS, jag letade som en tok efter sladden, vägrade att tro att jag skulle vara så klumpig att jag glömt den hemma....
Vände ut & in på min väska, hoppsan vad saker det fanns där, vem har lagt dit dem???

Det var bara att hoppa i bilen & åka hem & hämta den lilla sladden som låg på micron & väntade...

Lite gofika på kvällskvisten så kanske man är piggare i morgon & det skulle eventuellt komma snö i natt, tänk att få vakna upp till 10 cm vit, härlig nysnö...


Inga kommentarer: