fredag 14 oktober 2011

Spanskskritt i Sellan

Vi har tränat Galsi lite smått att lära sig Spansksskritt & idag fick jag faktiskt honom att gå framåt & flaxa med benen, han flaxar ännu lite väl mycket, men vi tar det ett steg i taget :o)



Igår red jag lektion i nya sadeln som kom igår, underbart skön!
Det blev ju till slut en Eques Sella soft från Softsaddles

Men jag tror jag måste justera vidden lite på koppjärnet i den... Jag köpte till det blåa som är Wide & 115 grader, men det sitter lite tight på pojken så vi får se om jag får någon som kan hjälpa mig.
Jag trodde jag skulle ha en fruktansvärd träningsvärk idag, men icke!

Idag har Jessi provat sadeln så vi gick i ridhuset i kväll, ute är det bäckmörkt & stenhårt i backen.
Hon fick, precis som jag lite ont i ena höften när hon red. Jag tror det beror på att du kan inte fuska & sitta snett i sadeln.

Efter Jessi ridit klart så hoppade jag upp & töltade lite. Snacka om att jag fick hjälp av sadeln att få en stabil tölt!
Sen avslutade vi med att träna lite Spanskskritt som Jessi filmade :o)




1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig han är! Vad roligt det är att göra nya saker med sin häst! Sadeln ser skön ut också! Kram från Anki