måndag 24 oktober 2011

Mörker!

Nu är det riktigt mörkt ute på kvällarna & det är bara under helgen som jag kan rida i dagsljus, jag hinner inte under veckorna.

Jenny har varit i Kiruna & jobbat & hunnit med besök på Claes Ohlson & gjorde ett fynd förra veckan med denna pannlampa.
Hon fyndade den för 79:-, idag var den på ordinarie pris & jag fick hosta upp 179:-, men det var den värd.
Vi har även köpt mini LED lampor till stigbyglarna, fick tips om dessa på Facebook (var annars :o)

Rustade med dessa & cardio trainern på gav vi oss i väg efter en bäckmörk ridstig, att det dessutom var dimmigt gjorde ju inte saken bättre...
Galsi är ju lite mörkrädd, men han hann med bra i Tulsas takt :o)

Galsis upplysta man :o)

Tant Trulsa 
Vi red halva ridstigen & svängde sedan av & tog Abbortjärnsstigen hem. Det är stenhårt i backen så det gick bara att skritta.


3,22 km & 39 minuters ridtur. Tydligen gjorde vi av med 182 kalorier, det motsvarade 4 persikor...


Hoppas, hoppas det kommer snö snart så man kan tölta omkring i mjuk nysnö & det blir ju så mycket ljusare ute när snön kommer.


Idag är det exakt 2 månader kvar till julafton & Tomtens spejare har anlänt till stallet. En liten fluga hittade jag som kravlade omkring i Galsis box, så han fick flytta upp i fönstret där det är varmt från elementet.
Sen hittade jag en stackarna Helgahögben som han verkade ha lurat med sig, det stackaren hade förlorat 2½ ben & jag höll på att sopa iväg honom på stallgolvet, men han fick oxå flytta upp i fönstret...
Jag kan bara inte ta ihjäl de små söta stackarna....


Glömde länka till pannlampan, men den finns här: Pannlampa Clasohlson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra, jag letar tips på pannlampa, har en men behöver något starkare. Får kolla in Clas Ohlson.

Jenny sa...

Haha, fin bild på Trulsa :o)

Nickis sa...

Jenny - Jag fick ljusa upp den lite :o)