torsdag 6 oktober 2011

Hösttrött

Jag tror jag hade kunnat sova minst en vecka, fattar inte varför jag är så energifattig.
Skulle egentligen träna nu innan jag ska till sjukgymnasten, men det enda jag tränar är fingrarna då jag skriver på tangentbordet...

I hallen står nu 3 IKEA säckar med blandade saker från stallet, mest tvätt, där står de & jag försöker att inte se dem då jag går förbi.
I hallen står oxå tvättkorgarna med ren tvätt, de borde plockas in på plats.
I vardagsrummet står det en gammal TV, en gammal skrivare & i hallen står det ännu en till gammal TV, alla väntar på att få åka till soptippen, men de bara står där.
Jag fattar inte varför inte bara någon tar med sig dem & slänger?
Varför packar inte någon upp grejerna ur IKEA säckarna?
Varför har inte någon plockat upp tvätten?

I morse upptäckte jag att jag satt trosorna ut & in, orkade inte ens vända dem, så idag är jag ut & in.
På morgonen får jag knappt upp ögonen när klockan ringer (som alltid) 6 på morgonen, jag tror jag matar katter & ger Tarzan sprutan i sömnen & sen måste jag bara snooza lite så jag kommer upp försent & får stressa till jobbet.

Det har ju hänt en hel del på senaste tiden & just nu tänker jag extra mycket på min vän som ska låta sin tro-tjänare somna in i morgon. Jag erbjöd mig att vara med, men det löste sig på annat sätt. Jag ska ju på fin-middag med pappa i morgon.
Den dagen jag tog bort Titan så lovade jag mig själv att om någon av mina vänner någonsin ber mig om hjälp att hålla i när ett djur ska avlivas så ska jag ställa upp. Jag har hittills inte behövt infria det löftet, men jag har erbjudit mig två gånger & jag skulle hålla mitt ord!

Jag googlade på energiboost för att ha en bild till bloggen, denna kom upp:


 Nu var inte detta en energiboost på sant, utan en bild från en blogg :o)
Jag kom på att jag behöver inte googla på energiboost för att hitta en bild, det finns en massa i min dator.



Nackdelen är att jag är i stallet på kvällarna & då behöver jag ingen energi....

1 kommentar:

Sätilaryttaren Emma sa...

sv; nu är vinnaren utlottad =D