tisdag 4 oktober 2011

Det börjar arta sig

Nu börjar vi komma i ordning i nya stallet.
Odin verkar oxå trivas, han sover ute i höladan & kommer in & äter & gosar med oss.

Jag trodde aldrig vi skulle få plats med alla grejjer, men i söndags när jag fått in allt så upptäckte jag att jag till och med fick flera korgar över... Nåväl jag har ju samma korg mani här hemma så nog lär jag hitta plats för dem!


Jennys lek med grävmaskinen är färdig & elkabeln är i backen. Det blir nog super bra med hagen då den är klar.

Idag fick det bli lite markarbete med Galsi, det är evigheter sedan vi körde lite lydnad i repgrimman.
Efter att ha låtsats glömma bort hur man gör när man är lydig. (Varför får man inte hålla grimmskaftet i munnen?, Joho Matte jag är säker på att men inte alls behöver backa om det är lerigt på backen, Åhh, Matte det luktar så gott från hallongodisarna i din ficka, kan vi inte smaka, bara liiite???)


Han travade jättefint på volten & sänkte sig ordentligt så att ryggen kom upp & jobbade. Underbart att slippa ha snoddar & inspänning när man jobbar longering.
Det är så roligt att han blir så lyhörd efter att man jobbat en stund från backen i repgrimma.

Fotade lite med min nya telefon idag. Jag har ju låtsats bli modern & skaffat mig en Samsung Galsxy mini & nu fattar jag kanske 1% av telefonen, jag som alttid sagt att jag ska ha mina hederliga gamla knappar & telefonen sk vara vikbar...
Från denna

Till denna...
Fast jag håller hårt kvar i min gamla, man vet inte när jag blir less på pekandet & vill ha knappar igen!

Galsi nyflätad & fin

Moije

Moije & Trulsa väntar på mat

Nicke Nyfiken
Igår började jag utbildning för BE-kort. Jisses så mycket regler det finns! Ska bli spännande att se om man lär sig allting eller om man kanske blir av med det körkort man har...

Nu ska jag surra med min underbara vän Anki som just att fattat en svårt beslut som man som hästägare tyvärr behöver ta ibland... Lider med henne, men vet att hon tagit helt rätt beslut, hon har gjort allt hon kan & lite till, men tyvärr har vi inga trollspön i våra händer...

En sliten grimma hänger i ett stall.
En blanknött sadel ligger på en pall.
Frågar du varför jag tårar bär
blir mitt svar: Min ponny borta är...

Min ponny nu nått slutet av sin färd.
Hans hovtramp ekar i en annan värld.
Han på klöverängar går på vall,
jag är ensam i mitt tomma stall.

Inga kommentarer: