fredag 28 oktober 2011

Jag erkänner

Jag är en shopoholic när det gäller hästgrejjer....
Hämtade ut paket idag med rosaschabrak & ett blått bling pannband.


Jag tycker det är roligt att ha flera olika färuppsättningar & kunna byta lite.
Nu blev det rosa i dag så visar Galsi att han stöder rosabandet :o)
Vi har även rosa boots även de från Catago Ice, så det är samma färg som på schabraket.


Jag har blåa Nortonboots så nu är det bara ett blått schabrak & som behöver inhandlas.

Jag blingade ju själv en nosgrimma åt Galsi tidigare, synd bara att pannbandet är mer ljusblått än bootsen & nosgrimman.


Hittade supersmarta pannband till islandsträns hos Djurdesign
Det har varit lite tråkigt med dessa träns eftersom man inte kunnat byta pannband på dem, men med den här smarta uppfinningen med en knapp på ena sidan så kan man även byta på dem :o)


Jag tycker det är kul att kunna byta färger lite nu & då, fördelen med en svart häst är att de passar i nästan alla färger.

Fotade min tränsupsättning igår...


Förutom dessa så har jag en låda med "reservdelar"


Fast det ligger två hela bettlösa träns där, en sidepull & ett från Hööks samt två sadelgjordar, så allt är inte tränsdelar...
Jenny sa; -Jag har sett turridningsstall som har färre träns än du...

Igår var det torsdag & lektionsdags igen.
Vi fick rida en snirklig övning, som Carola sa. Det började med kaos när alla skulle göra övningen samtidigt :o)
Vi skulle rida tre serpentinbågar på långsidan fram till meddellinjen, göra en volt i bågen & sen fortsätta till nästa & detta skulle göras samtidigt på båda långsidorna & vi fick givetvis inte krocka med varandra...
Kan säga att vi skrattade gott innan vi kom in i övningen, då var det bara att hålla tungan rätt i mun & köra på.
Jag växlade mellan trav & tölt i övningen, tycker det är bra att varva så vi även tränar tölten i dressyrövningarna.
Både jag & Galsi var helt slut efter lektionen, men han var inte så svettig som jag trodde han skulle vara efter en vecka med enbart skritt ute eftersom det är så hårt i backen. Fast man säger ju att skritt är den bästa gångarten att bygga upp konditionen med.

Idag blir det åter igen skritt ute i det tråkiga vädret. Nu längtar jag verkligen efter snö så man kan rida på lite bättre ute & det blir ju dessutom så mycket ljusare!


Inga kommentarer: