torsdag 15 september 2011

Ridit lektion i kväll

Det är evigheter sedan jag ridit dressyrlektion, men i kväll fick jag tillfälle då Marie & Jessica var borta.
Så här taggad var Galsi att rida lektion idag....


Först värmde vi upp i skritt & jag gjorde lite skänkelvikningar, öppnor & slutor, Galsi var super lyhörd idag & väldigt arbetsam, roligt! La in halter & volter eftersom.
Gick sen över att jobba traven & in på volterna. Vi vinglar lite på volten & Galsi vill gärna skjuta över mig på höger sida, jobbade mycket med att få ner vänster höft & sitta kvar när han försöker skjuta i väg mig, det gick bra till slut. Sen fick vi jobba galoppfattningar på volt, super nyttigt!
Vi skulle rida på stora volten & rida 1/4 galopp, 1/4 trav, 1/4 galopp & 1/4 trav, det var inte lätt kan jag säga. Jag var nog minst lika svettig som Galsi när lektionen var slut...
Det som var roligt var att han själv valde att gå upp i tölt i flera av övningarna & det ser jag som väldigt positivt! Traven känns inte riktigt lika fin som förr, men det är ju så man brukar säga att den ena gångarten tar av den andra & att det brukar komma tillbaka efter ett tag.

Som jag sagt tidigare så är Galsi en sådan häst som vill få en att le minst en gång varje dag & idag var inget undantag.
Jag står inne i sadelkammaren & håller på att fixa kraftfodret så hör jag hur någon smyger ute i stallet & gissa vad jag ser i spegeln...

Spegel, spegel på väggen där, säg vem som smitaren i stallet är...

Kommer ut i stallet & avslöjar busen.



Hela hästen utanför boxen!


Som vanligt kan man inte bli arg utan man måste banna honom med ett leende i mungipan...

Inga kommentarer: