lördag 24 september 2011

Det märks att man är en hästnörd...

Hos mig hittar man hästgrejer lite var som helst, tur man är singel så ingen behöver klaga över hästlukt, spån i sängen & hö i soffan, förutom hästsaker på alla andra ställen.

Just nu i badkaret:

En krubba som ligger i blöt för rengöring.

Badkaret upptaget av ett skumbad för borstar & sadelgjord

Eller en massa bett i diskstället


Man kan även hitta katter i badkaret


Tarzan följer gärna med när man sak duscha & kollar så att inga monster gömt sig i badkaret....

Städade i köksskåpen i somras, hur många har stigbyglar i köksskåpen?



Hushållets tre övriga katter, Nisse, Wilda & Kiara ligger & såsar på akvariet där det äldsta husdjuret bor, Fisken. Tror han är 13-14 år gammal & är av sorten vändmal.


För ganska många år sedan gjorde jag en storrengöring i akvariet innan jag åkte bort en vecka. Tyvärr råkade jag vrida på värmen ordentligt i doppvärmaren & fick världens algblommning i akvariet. Hur jag än rengjorde blev jag aldrig av med den, de andra fiskarna vi hade dog en efter en av naturliga orsaker, men Fisken blev bara större & större så han verkar trivas i sitt alg-akvarium :-)

1 kommentar: