fredag 9 september 2011

Av Galsi blir man glad!

Varenda hästägare tycker ju att sin egen häst är bäst & jag är absolut inget undantag :o)
Det som är så roligt med Galsi är att man alltid blir så glad av honom. Han kan vara en "pain in the ass" vissa dagar & vara bufflig & knufflig & låtsas som om han inte fattar någonting alls! Men det slutar ändå alltid med att han fått en att le & vara glad. Jag tror att han tagit det som sin livsuppgift, att se till att jag & Jessi ler & är glada.

Galsi äter frukost
Idag har jag ridit runt stigen & han är alltid så arbetsvillig, idag var han trött, det märks att han håller på att sätta päls så på söndag åker klippmaskinen fram! Trots att han är trött så jobbar han gladeligen på, frustar & klapprar med läpparna, ett säkert tecken på att han trivs.

Vi håller på att gå över till årets hö & jag blandar fjolårs- med årshö för fulla muggar & man ser verkligen vilken skillnad det är på höet!

Till vänster är årets hö & till höger fjolårshöet

Tyvärr syns det inte riktigt lika bra på bilen som i verkligheten, fjolårshöet ser nästan grått ut jämfört med det gröna årshöet.

Höanalysen har oxå kommit & som vanligt så bjuder Leif på bra värden i sitt hö. Det var konstigt nog lite sämre värden än förra året.

  • Torrsubstans 84 % 
  • Smältbart råprotein 49 g/kg foder 
  • Energi 8.8 MJ/Kg foder 
  • Kalcium CA 5.3 G/kgTS 
  • Fosfor P 2.5 G/kgTS 
  • Magnesium Mg 2.3 G/kgTS 
  • Kalium K 15.3 G/kgTS 
  • Natrium Na <0.5 G/kgTS 
  • Svavel S 1.7 G/kgTS 
  • Mangan Mn 79 G/kgTS 
  • Järn Fe 168 G/kgTS 
  • Zink Zn 33 G/kgTS 
  • Koppar Cu 7.3 G/kgTS  
Hämtade ut Höökspaketet idag (så nu får jag plussa på 445:- på min tidigare uträkning hur mycket pengar det gått den här månaden...)

Det blev ett ländtäcke
& en vojlock


Vi måste ju ha något att lägga under sadeln när den kommer :o)
Sen råkade jag visst klicka hem ett träns till på Tradera igår, men rosa foder & strasstenar....


Jag som ska ha blått!
Har hittat fina träns med blått, men det får faktiskt vänta & det ett bra tag...

Dom här snygga finns på www.softsaddles.info för 785:- komplett  med nosgrimma.

Jag har den med vit fodring & det är underbart mjukt läder i den!

Sen har jag hittat den här:


"Endast" 1 220:- hos www.pinkequine.com

Har dräglat även på denna fast i blått:


Den & många andra finns hos Kulltorps islands- och ponnybod men ekonomin säger NEJ!

Inga kommentarer: