torsdag 22 september 2011

Laga hovar med plastic padding....

Galsi fick en liten spricka framtill på hoven & hybris Matte fick panik!
Hovslagaren kom ut & lagade den lilla sprickan med plastic padding, det fungerade jättebra.

Han har torra hovar & är lite väl duktig att stå på sina egna fötter...
En liten bit lossnade längre bak på hoven & för att undvika att han skulle trampa av sig hela skon så skulle hans duktiga Matte laga själv...
Sagt & gjort, jag blandade till plastic paddingen & smetade & kletade fast det på hoven.
Jag var så stolt så över mitt resultat.


Den sprickan var ordentligt lagad!

Dagen efter när jag kom till stallet fick jag en chock!

Hoven hade nu fått en jättespricka längs efter!
Fick panik igen & ringde hovslagaren som kom & fixade till min röra....


Då lärde jag mig att framtill på hoven kan det gå bra med plastic padding för hoven rör ju sig inte lika mycket framtill som vid de bakre sömmarna. När hoven nu skulle expandera så gick det inte eftersom hans duktiga matte dessutom kladdar plastic padding ner på skon så hoven var verkligen låst till skon...
Hädanefter så överlåter jag sådant till experterna & mixtrar inte själv!

Inga kommentarer: