tisdag 31 januari 2012

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...

Man kunde ju hålla sig för skratt idag när termometern visade - 25 nere i stallet.
Hoppas nu att väderprognosen har fel då de visar - 31 i morgon....
Konstigt nog så frös jag inte det minsta idag, så nog ligger det någonting i det gamla talesättet.

Jag hade ett Ullunderställ,  Back on Track kragen, min underbart varma Lynx tröja som jag fått av min vän Anki under Hööks overallen. På fötterna hade jag mina supervarma Altimate Cobra, vilka underbart varma skor! De är inte Klumpiga heller som skoterskor brukar vara.


Galsi fick vila idag, jag vill inte att han står helt & hållet så det blev Back on Track täcke under ett fleecetäcke så tog jag & Jessi en promenad med honom genom stallområdet. Trulsa & Moije hade gått in så jag sa till Jessi att vi släpper honom i deras hage så ser vi om han vill busa. OM han ville :o)
Det var bock & brall, hopp & studs med skruv, han är så härlig när han skjuter rakt upp i luften från stilla stående & sedan sprätter iväg & slår med frambenen som små propellrar :o) Filmade, men det var så mörkt ute att det knappt syns vad han gör :o(

Bjuder på en bock-bild från sommaren i stället :o)


Och en bus-film från början av 2011


Jag tror inte att Galsi heller frös idag trots att han inte har Altimate Cobra på fötterna ;o)


2 kommentarer:

Marie & Jessica sa...

Lumpiga???

Nickis sa...

Det blir lätt så när man tappar bokstäver, men nu är de inte Klumpiga :o)