torsdag 19 januari 2012

Jag & Rally-Kalle fixade det!

"Dressyrlektion" i kväll. Jag satte Hacket på Galsi utifall att han skulle vara öm i munnen efter att ha blivit raspad igår. Det var tydligen Rally-Kalle jag fick med mig på lektionen, jisses så snabba ben han hade på sig idag...

Väntar på att grannarna ska knacka på så vi har sällskap med dem till ridklubben

När vi skulle trava runt fyrkanten så gjorde han galopprollningar i hörnen, jag fick verkligen praktisera halv-halter idag. Han kan bli lite "hängig" på hacket & då gäller det att driva på samtidigt som man bromsar så han kommer upp framtill & bär sig själv.

Vi skulle gå in på C-volten & trava över ett gäng bommar & jag är inte lika rädd mera! Det känns underbart att jag kan lyfta blicken & rida lätt OCH andas samtidigt! Inte ens när han snubblade till en gång fick jag andnöd :o)

Carola frågade om vi ville hoppa ett litet kryss & jag sa att jag trodde att jag kanske skulle våga, men att det lika gärna händer att jag rider på sidan om när det kommer till kritan :o)

Travade ut på spåret, tyglarna & spöet fastnade i manen & jag fick fixa & trixa med det & så var det dags att vända upp mellan konerna & trava mot hindret & jag fixade det!!!
Vi skulle alla komma en gång till så jag travade snabbt iväg & hämtade mobilen, detta skulle förevigas!


Carola sa åt mig att lyfta blicken, titta på hindret & vars jag ska.
-Nähä, då vågar jag ju inte hoppa om jag ser på hindret! 
Tur man har en underbar häst som fixar det åt töntiga matte :o)

Jag hoppade faktiskt fyra gånger idag & hindret höjdes två gånger efter att vi hoppat detta :o)

Emma & Bassi (hopp-proffsen i gruppen) visade hur det ska se ut.


De andra tjejerna är oxå super duktiga & jag är imponerad av hästarna, även om en & annan, inklusive Galsi, drog en passrepa efter hindret :o)
Sista hoppet vågade jag till och med se på hindret när jag hoppade, vilka framsteg!

Efter lektionen hade jag tur att lyckas klicka hem ett par manchester ridbyxor, jag har länge letat efter ett till par skoridbyxor i manchester & jag tyckte dessa var så snygga, hoppas de passar.




Inga kommentarer: