fredag 13 januari 2012

Det fungerade inte...

Drog en chansning idag, kanske dum dag att dra en chansning på...
Slängde på Galsi 3-delade bettet & tänkte att kan jag ta vid där vi avslutade igår med en mjuk & lösgjord häst så kanske det fingerar på 3-delat igen, har ju inte provat på nästan ett år!



Det fungerade inte kan jag säga. Jag hade en otroligt fin & mjuk häst, jag behövde bara sitta till lite i sadeln så lyssnade han, jag hade ingenting i handen! Två gången slängde han upp huvudet & tänkte dra, jag behövde bara sitta till lite så var vi tillbaka. Underbara häst!
Red på ovalen som var helt nyplogad & Galsi frustade & smackade med läpparna så han tyckte nog det var roligt. Tyvärr tuggade & knaprade han en massa på bettet & det måste vara då de ledade betten åker in & han biter sig själv.


Min GPS i telefonen fick tydligen lite fnatt, för jag började inte mitt inne på banan :o)

Jag fattar inte varför det fungerade så bra de första åren, eller var det så att vi helt enkelt aldrig såg såren för de sitter så lång in & på sådan knepigt ställe?


Jag har idag googlat på Peewee bett & det låter som ett spännande bett, är lite sugen att prova....

På Hööks sida så står det följande om betten:
Storsäljare i USA och Australien. Skonsamt för hästens mun. Kan användas som stångbett eller med hävstångseffekt. Ett anatomiskt bett som tar minimalt med plats och ligger stilla i munnen. Bettet ger dig som ryttare maximal kontroll med minimal inverkan.



Jag får snoka vidare lite & klämma & känna på ett när jag åker till Hööks nästa gång.

Nåväl nu blir det bettlöst ett tag framöver. Tandläkaren är bokad till Galsi på onsdag.



Inga kommentarer: