fredag 13 januari 2012

You´re temporarily Blocked

Shit! Satt igår & la upp bilder från Bifrosts evenemang som jag räddat när det sas att Pixbox skulle läggas ner & kom på att de kan man ju lägga ut på FB i Bifrostgruppen.
Han med ett album från Tolktävlingen 2009 , Höstkval 2007, samt ett eget album med bilder från Slätterne Gård sommaren 2003. Hade lagt in alla drygt 100 bilder från lördagens uttagningar på Sommartävlingen 2009 & höll på att tagga ekipage & skriva text & skulle just skicka upp albumet när jag får ett meddelande på Facebook:

Nu kan jag inte göra statusuppdateringar eller inlägg på 2 dagar!
Tydligen var jag för snabb, jisses, 2 dagars avstängning & det finns ingenstans man kan "överklaga"!

När jag gjorde i ordning Galsi så kom Odin fram till mig, jamade & ställde sig på bakbenen med framtassarna på mina ben, han ville upp i famnen. Väl uppe i min famn hoppade han snabbt över till Galsis rygg & la sig där & spann som en symaskin! Galsi tycker det är lite läskigt med Odin, hans svans skulle man gärna stoppa i munnen, men Matte säger; -Nej & -Fy!



Hade årets första dressyrlektion igår kväll & det var lite svettigt både för mig & Galsi :o) Vi har ju haft jullov i tre veckor & inte satt varken hov eller fot i ridhuset, tror inte ens jag ridit på utebanan för underlaget har varit så kasst. Lite bus på ovalen har vi i alla fall hunnit med.

Jobbade på stora mitt volten igår & vi jobbade först traven med att öka & minska volten.
Galsi var som ett ånglok som tuffade på i 180 knyck! Han tyckte nog det var roligt att träffa polarna igen, han gnäggade åt Bassi när vi skulle gå över på klubben :o)
Jag fick inte alls igenom halvhalterna & det är ju inte så konstigt när man gör fel.
Gjorde halt & Carola rättade till mig, gick över & jobbade i vänstervarvet (det jobbigaste) men helt plötsligt så släppte allt & jag lovar jag hade kunnat rida med sytrådar i stället för tyglar, vilken härlig känsla!

Sen var det dags för galopp halva volten, nedtagning & ny galopp fattning. Nyttig övning & jag jobbade tölt - galopp & vi fixade det i båda varven!

Galsi väntar på att vi ska gå på ridlektion.

Ikväll väntar första Lasse-kursen för i år & jag hoppas jag kommer kunna röra mig i helgen :o)

Idag håller jag dessutom tummar & tår att en rolig sak ska hända för en av mina vänner! Hoppas jag får blogga om något kul i kväll (om jag orkar efter Lasse-kursen det vill säga)


Inga kommentarer: