tisdag 3 januari 2012

Bra dag idag

Hade stallmorgon & det är jättemysigt, om det bara inte vore så jobbigt att stiga upp på morgonen :o)
Det var inte så kallt ute bara -6 grader, man är chockad!
Tyvärr var det snöstorm & ganska grinigt ute, det hade kommit mycket snö under natten. Jag skottade lite på stallplanen då jag släppt ut hungriga hästar & släppt in hungrig katt :o)
När jag kom hem var jag även tvungen att skotta parkeringsplatsen innan jag kunde gå upp & äta frukost.

Hoppade under värmefilten & skulle vila till 10, men det blev inte att stiga upp för än 10.30.
Han surra med Anki på morgonen innan jag fick min vilopaus.

När jag väl stigit upp så stod städning på schemat, inget roligt jobb men det är en massa småställen som jag lovat mig själv att städa undre julledigheten. Lägenheten tar jag till helgen då jag tyvärr måste plocka undan julen. Jag tycker det är så mysigt att sitta framför tv´n på kvällarna & granen lyser upp rummet så mjukt.


Idag hade jag bestämt mig för att vara rörmokare & rensa avloppen i badrummet.
Det är lätt att plocka isär saker, men svårare att sätta ihop dem när man inte minns hur de satt ihop...
Jag fick en packning över, men eftersom ingenting läker så låter jag den ligga åt sidan så länge.
Skurade badrummet & kände mig stolt över att jag klarat uppgiften tillsammans med gummihandskar, pincett & tandborste, värsta Super mario



Jag åkte ner till stallet & fixade höpåsar för tre dagar, mockat hade jag ju gjort på morgonen.
En vän till mig kom förbi & vi stod & surrade ett bar tag. Hon har haft det kämpigt en längre period & det var så roligt att höra att hon mådde bra & var nöjd med livet, underbart!

Det blev så sent när Galsi väl kom in så jag pysslade & fixade med flätorna i hans delade man & (peppar, peppar) det verkar som om den håller sig delad!
Strax innan 21 satte jag på honom repgrimman & med fickorna laddade med godisar så gick vi på dressyrbanan & tränade lite lydnad & frihetsdressyr.
Jag tappade ju honom här om dagen & jag tänkte att den inkallning vi tränat måste ha bidragit till att jag fick fast honom direkt, men vi har inte tränat på länge. Det gick jättebra!
Vi hann även med lite bus & bockningar på banan & lite spanskskritt vid handen.
Han är så rolig att jobba med för det är som om han tycker det är roligt att lära sig nya saker.
Tyvärr var det så mörkt på banan att det inte blev varken foton eller film.

När jag kom hem från stallet så hittade jag min marsipan julgris som jag glömt bort! Jag var tvungen att ta en snutt rödvin & smaka lite på den.
Nu blir det strax hopp i låddan för jag har stallmorgon i morgon oxå.
Sen äntligen besök hos sjukgymnasten & lite plågning av stela muskler...

Ha det gott!



Inga kommentarer: