söndag 1 januari 2012

Årets första dag

Åkte ner till stallet & bestämde mig för att göra ett nytt försök att dela Galsis man. Den är så enormt tjock att jag tycker han borde få nackspärr av att bära allt på ena sidan.

Så här såg han ut innan sommarbetet 2010.

Efter betet såg han ut så här:


Idag tog jag silicondropparna, pälsglans & silconsnoddar till hjälp & delade manen igen.



Får se om det fungerar nu :o)
Galsi är så cool, (nästan allt) som vi än hittat på finner han sig i. Idag tog jag in en pall i boxen & stod uppflugen på den & fixade manen, när han backade så smackade jag bara fram honom & med en suck så kom han & ställde sig vid pallen igen.

For ut på en tur efter ridstigen (börjar bli lite less att rida där nu...) & vi red till höger & vände vid korsningen mellan Abbortjärn & stigen. Jag hade igång Cardio trainern & det blev en sväng på  3,68 km & det tog ungefär 30 minuter. Jobbade mycket tölt-galopp-tölt-galopp-skritt idag.
Igår hade vi galopperat som snabbast 21,9 km/h & jag trodde vi skulle komma upp i högre hastighet idag & gasade på, men det blev bara 19,72 km/h som snabbast :o)

Galsi däremot var pigg, laddad & lite busig & såg givetvis en massa monster som han studsade för, det var nästan så jag åkte i backen :o)

När jag kom till Mias stall intill dressyrbanan så hoppade jag av. Jag brukar alltid gå sista biten & som vanligt så skulle jag dra upp stigbyglarna & lossa sadelgjorden då Pernilla dök upp runt hörnet vid deras stall & Galsi blev livrädd! Han kastade om & stack iväg med mig ståendes kvar på backen som ett fån!
Tur att han är lydig, han sprang bara en bit & sen stannade han & vände om när jag ropade på honom. Sen kom han tillbaka! Jag är ännu lite chockad över hur lydig han var!


God fortsättning på er därute!


Inga kommentarer: