lördag 5 november 2011

Lasse kurs med film!

Igår hade vi äntligen Lassekurs igen. Jag missade ju sist eftersom jag var med pappa på middag, Jessi red då & förra gången var Lasse på SM så då blev det inget alls.

Det känns som det var evigheter sedan jag kursade. Lasse hade plockat fram en trailbana vi skulle rida. Först var det skritt runt koner, sen skritt över liggande bommar, vända & skritt över bommar där ena änden låg på socker bitar, koner igen, men denna gång skulle vi trava eller tölta runt dem. Efter detta skulle vi in i en labyrint, skritta fram & sen rygga bak i vinkel. Ut från labyrinten & in i en box, vända helt om & sen ut & fram till en bom, gå över & stanna när axlarna var i linje med bommen. Här hade jag & Lasse olika syn på om axlarna var ovanför eller framför, Galsi tyckte vi skulle träna spanskskritt i stället & flaxade med benen....

Efter detta skulle vi fatta galopp & först rida i vänster varv på volt runt en kon, sakta av, byta varv & högergalopp runt nästa kon. Jag hatar att galoppera på volt, helst i vänster varv. Jag tror vi ska tippa i kull, rida in i väggarna & allt annat hemskt som skulle kunna hända :o)

Det är så nyttigt att bli filmad & varje gång så ser jag ju att det jag känner inte stämmer. Jag måste lära mig hålla käften & bara göra i stället :o)

Jag är hopplös på att titta ner i backen, jag blir tokig på mig själv att jag inte lär mig någon gång.

Här kommer filmen från en mycket rolig ridlektion!

Inga kommentarer: