fredag 23 december 2011

Varm om fötterna

Jag har införskaffat mig super varma vinterskor till stallet, ett riktigt måste när man bor här uppe.
Det är ett par skoterskor som heter Altimate Cobra & finns på: Norrskensmotor & Fritid


Dom är inte tunga & klumpiga som andra skoterkängor, utan väger knappt något.
Den har ett multilager foder som är uttagbart.


För att kunna rida med dessa skor, för de är ju givetvis bredare över foten, så köpte jag ett par herrstigbyglar & skon ryms perfekt!
Jag måttade & skon är ca 11 cm bred & herrstigbyglarna ca 12,5 cm så det finns gott om utrymme & man slipper vara rädd att fastna med foten.

Jag har hittills haft dem när det varit lite drygt -20 grader & jag lovar, jag har inte fryst om fötterna. Även om det vore intressant att prova dem vid ännu kallare väder så är det inget jag hoppas på att få göra denna vinter... ;o)


Inga kommentarer: