tisdag 20 december 2011

Monster, smådjävlar & troll överallt!

Idag har Galsi varit jättemodig!
Kom ner till stallet på kvällen & först skrämde Galsi mig genom att ligga & ta en siesta i hagen, visst brukar han göra det, men inte på kvällskvisten!

Han reste sig upp så fort jag kom nära, så jag han inte få någon fin bild på nära håll :o(
Mockade & donade i stallet. Plockade undan boots som vi inte använder så ofta. Hmmm, märkte att det var ett helt gäng med boots jag hade. Var tvungen att lägga upp alla på bordet & fota.


Det är nästan så att jag skäms att säga att jag har några par hemma oxå...

Red ut efter ridstigen & den var helt proppfull av fula, hemska monster, elaka smådjävlar & fula troll!
Överallt i skogen låg de & lurade & bara väntade på att få kasat sig över en svart liten lurvig kille....


Vi såg till och med spåren efter de hemska gröna monstren som ruvade i skogen.


Trots alla faror så hade vi en härlig ridtur. När vi kom runt kröken & raksträckan mot ridklubben så var där en stor traktor som skottade snö, Galsi vippade inte ens på öronen utan travade glatt vidare mot traktorn. Tur att de inte är farliga i alla fall ;o)

Nu har vi bytt om till rött eftersom vi närmar oss julen, så jag var tvungen att fota med det röda schabraket under Sellan.


Efter många om & men samt lite kastade handskar, earbags & annat i stallgången fick jag en bild på en något sp när glas häst i röda tränset.


Nosgrimman & pannbandet är Titans gamla, tror de är över 20 år gamla & lädret är som nytt, snacka om kvalité!

Nu är det dags att hoppa i låddan, stallmorgon i morgon & sen ner & jaga den sista julklappen...


Inga kommentarer: