torsdag 1 december 2011

Där satt den!

Ridit lektion för Carola i kväll igen & vi fick jobba med skänkelvikningar.
För förstagången har vi lyckats med en skänkelvikning på diagonalen i trav & det i båda varven!!!

Först var han tungriden & gick emot när vi skulle trava, han tyckte det gick alldeles för sakta & låg på så jag var helt slut.
Jag var hos sjukgymnasten igår & fick behandling & det är ganska låst i kroppen just nu så jag hade träningsvärk i nacken/axlarna efter gårdagens massage.
Mina bh band åkte ner på armarna & det gör ju saken mycket lättare... Jag kände mig lite sur & grinig när vi skulle skulle börja övningen. Först gjorde vi skänkelvikning i skritt & sen skulle vi gå upp i trav & prova.
Jag tänkte direkt, Jo tjena, det kommer ju säkert att gå. Sen blåste jag bort alla negativa tankar & g´vi gjorde ett seriöst försök, först blev det lite tölt på slutet, men sen funkade det!
Gjorde även övningen i tölt & sen bytte vi varv. Började med tölt i det varvet, men gick sen över till trav & det fungerade oxå! Det är så roligt när det går framåt!


Efter ridningen så hjälpte jag de andra att bli klar med ombyggnad av hagen.
Galsi & Moije har fått för sig att de ska leka genom staketet vilket har resulterat i att vi fått laga staket i parti & minut´senaste tiden.
Idag så gjorde vi en gång i skogen mellan hagarna så får vi se om det räcker eller om vi även måste göra ett mellanrum även framtill i hagen.

Vi har jätte äckligt väder. Det slog om & blev plus grader & började regna vilket gör att det är snorhalt överallt! Nu ska det komma snö till helgen så vi håller tummar & tår.

På måndag är det meningen att jag & Jenny sak pysa till Luleå får lite julshopping.
Vi ska givetvis gå på den nyöppnade Hööks butiken :o)


Nu får det bli hopp i låddan, ska väcka hästarna i morgon & på kvällen har vi Lassekurs. Jag ska dessutom försöka hitta lite bortsprunget julpynt. Min dörrkrans har lyckats försvinna. Jag satte julpyntet på ett nytt ställe när jag plockade bort julen & där var den inte så nu måste jag klura ut vilket smart ställe jag gömt det på...


Inga kommentarer: