fredag 9 december 2011

Ups and downs on a bumpy road

Just nu känns det som om jag är inne i en tung period, mycket går snett, jag är inte riktigt synkad med livet känns det som.
Det har varit fullt upp varje helg & jag har inte riktigt haft tid att andas, livet bara snurrar på & saker strular.
Jag är en sådan person om ofta ger allt i det jag gör, både på gott & ont. Jag blir ledsen & sårad när det går fel & kan vara envisare än en bullterrier. Bra att ha när man jobbar med tunggrodda saker, men tyvärr har jag ingen av- & påknapp utan det är så här jag är, på gott & ont. Jag vill gärna hjälpa till, men har upptäckt att vissa anser att man är påstridig, så jag har backat i det oxå, det är inte lätt att blivit uppfostrad att alltid hjälpa andra innan man ser till sig själv & så uppfattas det som fel. Nåväl, jag har vänner som uppskattar mig för den jag är & det älskar jag. Fick ett sms  idag som lyfte mig dag:
"Tack för att du orkar engagera dig i alla bekymmer. Stor kram till dig min vän"
Det är en underbar känsla när man är uppskattad för den man egentligen är!

Galsi hade saboterat i hagen idag igen, inte så illa som jag trodde när jag i 180 knyck körde ner till stallet för att på 1 timmes tid hinna fixa ett rasat staket (som jag trodde) innan Tarzan skulle ha sin mat & insulin.
Tack & lov så var det en pinne där vi fäst avdelningen i Galsis skogshage som rasat ner, den satt med 2 skruvar som knappt gick in ½ cm i det andra staketet, så han kan i princip släppt en fis på den & den rasade.
Efter att stressat hem igen & sett till att katterna var nöjda & belåtna så kom jag & Jessi på den briljanta idéen att hämta mat från Sibylla & äta i stallet. Skönt att slippa laga mat, oskönt att det var 3é gången på en vecka...

När jag kom hem skulle jag slå in julklappar & hittar inte en av Jessicas, fattar inte var jag lagt den... Bäst när jag klättrade omkring & sökte i alla skåp & hyllor tyckte jag snorade en massa & gjorde som ungarna & torkade näsan i armen, det fortsatte rinna & jag torkade en gång till. Då såg jag att jag var alldeles röd på armen, jag blödde näsblod, det har jag inte gjort på länge, nu behöver jag bromsa ner & ta det lugnt!

Gången mellan hagarna

Det var "the downs", "the ups" är att jag haft en underbar ridtur på Galsi idag! Jag kan inte annat säga än att av Galsi blir man glad! Det har ju äntligen kommit snö & nu är det härlig vit pudersnö över hala landskapet. Vi tog en tur på ovalbanan, vi har inte ridit där på ett par månader & det var urkul! Galsi smällde med läpparna & var super nöjd. Jag red bettlöst & bomlöst med de underbart varma skoterskorna som finns hos Anki på  Norrskensmotor & Fritid, det är verkligen sant som man säger, är man varm om fötterna & huvudet så fryser man inte där emellan.



Jag har köpt herrstigbyglar så skorna får ordentlig med plats i stigbygeln.

Igår red jag dressyrlektion igen & det var så roligt att höra att Carola tyckte jag gjort stora framsteg med min sneda kropp i ridningen.
Jag tror att mycket har att göra med att jag får bättre stöd i Sellan & jag hamnar "rätt" i sadeln, det är svårt att sitta fel i den :o)


Nu laddar vi för årets Luciashow som går av stapeln på söndag. Genrep i morgon & på söndag morgon & showen börjar 15.00 på söndag. Jag hoppas att någon filmar & fotar, den blir lite annorlunda i år... :o)
Det är så duktiga ungdomar som jobbat på & tränat till showen. Jag tycker det är så roligt att jobba med ungdomarna, de har så härliga idéer.
Vi har dessutom hand om hela stallet i helgen eftersom Jenny är & jobbar & Tuula åkt till sin mamma & hälsat på. Jessi tar morgon i morgon (tack & lov att hon har körkort & egen bil!) så får jag sova lite & sen på söndag tar jag stallet på morgonen.
Rebecca som ska rida Galsi i showen har hostat sönder ett revben så vi hoppas hon fixar att rida i helgen...

Efter gårdagens lektion så la jag Odin på Galsis rygg medan jag pysslade, han tycker om att ligga där så länge man är i närheten.

Galsi & Odin
Hittade en jätte gammal bild på Odin på Saxis rygg, Mimir sitter på täckeshängaren.

Saxi, Odin & Mimir

Bäst att hoppa i låddan så man orkar upp med katterna när klockan ringer 06.00 i morgon bitti.
Jag hade tänkt hinna städa i helgen & få upp min nya julgran. Jag brukar inte sätta upp den för än dagen innan julafton, men nu är jag så osäker på vilken färg jag sal ha på kulor & glitter så det blir att slänga upp den & knyta fast den lite tidigare i år.

Natti, natti.

Inga kommentarer: