fredag 20 juli 2012

Jag ska byta häst!

I morgon hämtar vi Galsi från betet i Sakajärvi & kör honom till min kompis Anki i Ullatti.
Där hämtar jag upp Idunn från Fagerland som får åka med mig till stan.

Idun från Fagerland & Frida

Idunn ska komma till mig i stan på bantnings- & träningsläger & Galsi får vara sällskap till Idunns 3-åriga avkomma Sprettur.

Sprettur från Bergsbacken E: Prins från Knutshyttan

Anki & Frida ska rida Galsi lite när han är där så han kommer igång efter sommarvilan, det är ju inte så länge kvar till hösttävlingen. Han får beta gott gräs i Ullatti under tiden & förhoppningsvis så hittar han en rolig lekkamrat i Sprettur.

Gnista, Pedro & Galsi på betet i Sakajärvi
Här har hemma har hästarna börjat komma tillbaka så smått efter betet & det börjar röra på sig på Stallområdet. Jag har nästan hunnit städa klart i stallet & hinner fixa resten fast Idunn är där.
Jessica gick in i sadelkammaren igår & sa att den är nästan oförskämt ren :o)

Inga kommentarer: