tisdag 10 juli 2012

En vecka gick i rasande fart

Gisses så fort tiden rusat iväg! Det är redan en vecka sedan vi körde ut Galsi på bete.
Jag har försökt hinna med en massa måsten som man annars inte riktigt hinner med, men jag har vilat emellanåt oxå :o)
Jag tycker det är skönt att göra bort saker som ligger så fort som möjligt så man kan njuta sen.

I fredags fyllde Galsi 12 år så jag & Jessica åkte ut till Sakajärvi på kvällen för att gratta killen.
Jessica & Galsi har verkligen ett speciellt band emellan sig :o)


Vi smorde, pussade & matade honom med morötter innan vi släppte tillbaka honom till de andra.
Gentleman som han är följde han Jessi till grinden & hon passade på att leka lite med honom.


Sen gick han tillbaka till sina kompisar, han & Pedro verkar ha blivit riktiga bästisar. De har ju varit haggrannar en tid & Galsi slängde ju in sina bollar & pinnar till Pedro i parti & minut :o)


Efter att vi varit där så åkte vi & hämtade Baron hos Jessicas pappa & passade på att åka förbi Saxis grav & plantera en blomma.



I lördags var jag & Jenny & skurade Galsi & Trulsas boxar på dagen & sen på kvällen så grillade vi utanför stallet, det var jättemysigt & fint väder hade vi oxå.

Jenny tänder grillen
Baron tittar på allt gott vi lagt på grillen

Vi fick (o)väntat besök av Kisse från grannstallet

Vacker midnattssol bakom stallet
Igår for jag, Jessica & Sussi Ö upp på Toppstugan på Dundret & åt en våffla. Jag hade fått för mig att det skulle vara fullmåne, men det var det ju inte. Det är ganska häftigt att stå uppe på toppen & se fullmånen på ena sidan & midnattssolen på den andra. Hoppas det är fint väder så man hinner upp en gång i sommar när det är fullmåne.

Aitik & Sakajärvi i bakgrunden

Fjälltoppar, en klar dag ser man 1/11 av Sveriges yta från toppen

Malmberget

Lite snöfläckar som inte smält

Idag har jag varit Baron vakt, men jag hade så ont i nacken av all stall & biltvätt att jag inte riktigt orkade göra desto mer med honom. Som tur var gick det över till kvällen & jag & Jessi tog en promenad runt Malmberget med honom.

Gamla ridvägar i Malmberget som snart försvunnit bakom staketet

Malmbergsstallet, gamla RKD 

Ridbanan

Ridvägen till "Eva-Lenas"

Vy över Malmberget från Tippsta

Tippstarenen

Masten på Dundret där vi åt våfflor igår

Midnattssol

1 kommentar:

sara sa...

Hej annika, vill bara lämna ett litet spår här i din blogg, jag följer dig och galsi och det är alltid lika roligt att läsa dina inlägg!! kramar från Sara