tisdag 3 juli 2012

Äntligen sommarlov!

Äntligen har Galsi får komma ut på sommarbete.
Jag tror han visste vars han skulle för han har aldrig gått in i transporten så fort, helt utan att tveka!


Sussi Ö var så gullig & körde, jag har ju ännu lite skräck sedan transportolyckan & råkade läsa en rubrik om att en transport lossnat & hästen dog...
Nåväl vi kom fram & fick stå en stund utanför hagen & vänta på de andra två brudarna som skulle in i hagen samtidigt.
Galsi var totalt ouppfostrad & trippade & pep p åväg till hagen, utanför betade han gräs samtidigt som han gjorde små skutt i luften.
När han såg de andra komma & jag gick in i hagen med honom & då de tre som redan var i hagen kom i full fart dansade han som värsta balettdansösen runt mig!
Behöver jag ens skriva att de sprang som tokar när han väl kom lös?


Jag har alltid så ont i magen när man ska släppa ihop hästar & nu när dessutom stora Pedro tagit Gnista till sin tjej, hon var ju Galsis brud förra sommaren, så var jag riktigt nervös innan.
Pedro & Galsi har varit haggrannar förra vintern & försökte leka över staketet så gott det gick. Nu verkade de komma jättebra överens, det var Gnista som var mer skeptisk till Galsi. Lille Primo blev genast förtjust i Galsi, men Galsi var konstigt nog lite rädd för Primo :o)
De två ponnydamerna från Ridklubben höll sig för sig själva & såg helt chockade ut :o)

Galsi "snackar" med Pedro

Pedro & Galsi

Trekant

Galsi & Pedro, med lille Primo i mitten

Jobbigt att klia någon som är så stooor som Pedro :o)
Vi tog en promenad genom hagen & gick över till grannen, Gaslgbackens Islandshästar & tittade på tre små söta föl som just ploppat ur sina mammors magar. Två låg & sov så jag gick inte fram till dem, men Veras lilla tjej var vaken & nyfiken. 
Föl brukar ju vara söta, men denna tjej var verkligen otroligt söt & nyfiken!




Denna dam är E: Reynir frá Hólshusum & U: Vera från Vallby, UE: Haleggur från Oskarslund


Trevlig sommar önskar Annika & Galsi!

Inga kommentarer: