torsdag 12 juli 2012

Hingstalmanackan 2003

Jag blev så glad när jag gick igenom mina gamla CD skivor & hittade materialet till Hingstalmanackan som jag gjorde 2002.



Jag hade starta eget bidrag & var väldigt aktiv i mitt företag Nickis Design. Jag gjorde webbsidor, logotyper & en massa annat.
Egentligen började allt när Anna-Karin skulle betäcka Skjóna 2001 & jag upptäckte hur svårt det var att hitta information om hingstarna på nätet.
Jag gjorde då en hingstsida med alla hingstar som verkade & hade verkat i Sverige. Den sidan jobbade jag med som en galning för att få fram uppgifter & bilder. Jag plockade ner den när det kom andra sidor, men la upp den igen i reducerad version för några år sedan. Den finns ännu på nätet & det kan vara kul att se äldre hingstar som verkat i Sverige. Det finns även listor på Isländska hingstarna i bokstavsordning, med stam. Den uppdateras inte mera utan får bara ligga där på nätet som lite kuriosa.


2002 föddes så idén att göra en almanacka med en hingst representerad varje månad.
Jag jagade runt & fick tag på 12 hingstägare som fick betala 500:- + moms för att få ha med sin hingst, de fick givetvis en almanacka på köpet :o)
Själva almanackan sålde jag för 100:- & jag tror jag sålde ett 50-tal av den.
Så här såg den ut.


Bilden på framsidan hade min gode nät-vän Helen Thoresen målat. Så här var hingstarna presenterade månad för månad (jag har tagit bort datumdelen för den är inte lika intressant)









Inga kommentarer: