torsdag 1 mars 2012

Till salu för en femma & en fimp...

Det var Galsi igår...
Red med Emma & Bassi efter Kremmavägen.Vi har bestämt oss för att träna efter den en gång i veckan. På med boots & träna alla gångarterna.
Galsi såg spöken överallt! Han slängde upp huvudet, bet tag i bettet & så försökte han dra iväg i hundra åttio knyck!
TRE gånger fick jag dra runt honom på vägen & jag var gosse arg!
Jag hatar när jag måste ta hårt i tyglarna & när han inte lyssnar utan hittar på egna saker!

Jag vet inte om det var Galsi som spökade upp Bassi eller om det verkligen var monster i skogen, men helt plötsligt så drog Bassi in rumpan & stack iväg & Galsi var ju inte sen att haka på...
Vi brukar rida ett par vändor & träna gångarterna i intervaller, men nu kände jag efter första vändan att det fick vara nog.
Emma red en sväng till & jag vände tillbaka & gick till banan i stället.
Tog lite tölt på ridhusvägen eftersom det inte kom några bilar. Helt plötsligt bet han tag i bettet & drog upp huvudet igen, tvärnit & sen glodde han med ögon som tefat mot Lakkapää bygget.
Jag fick fram honom igen & han bara taktade, så har han aldrig gjort! Det kom en bil som jag fick stoppa för jag var inte säker att han skulle hålla sig på sidan av vägen.
Gick in på banan & snön som fallit ner från staketet var STOOORA jätte ormar som bara låg & väntade på att äta upp en söt liten svart islänning *SUCK*
Fick honom att lyssna & vi fick ett bra avslut i alla fall.
Det är tur att han är söt i alla fall....


Red dressyrlektion idag & nu var han som vanligt igen.
Vi jobbade på att rida med avdelning med & utan tät. Rätt upp & volter i trav.
Jag var hos sjukgymnasten idag & trodde först inte jag skulle orka rida, men jag ville testa om jag börjat få ordning på min snedhet & det verkar ha blivit bättre.
När jag rider lätt i traven i vänster varv så ska det kännas lite snett & konstigt, då sitter jag rakt.
Jag fick tips om att "rida lite tysk" när jag rider lätt i traven.
Jah wholl, tänkte jag, hur fasiken gör man det?
Jo man skulle sätta sig ner lite mer bestämt i sadeln, testade på det & det gick bättre :o)

Jag har svårt att sitta ner i traven, han har ett ganska stort steg, men när jag red genom hörnen gick det bra. Fick ställa honom lite in & lite ut på långsidorna så gick det lättare att sitta ner.
Vi avslutade med att de som ville fick hoppa, jag avstod som sist, men sprang vid sidan av Galså så fick han hoppa :o)
Jag är mycket nöjd med dagens ridning & nu är han dyr igen...

Idag har det varit plus grader & takdropp ute. När vi kom från lektionen så spelade ett vackert norrsken över himlen, synd bara att jag inte har en bättre kamera.


När jag tittade åt andra hållet så lös månen starkt med en massa moln omkring den.


Det är vackert att bo där vi bor!



Inga kommentarer: