tisdag 27 mars 2012

Om det nu måste storma så mycket i mitt liv, kan det då inte blåsa medvind!

På fredag är det dags, förhandling med facket om uppsägning.
Jag har aldrig varit med om något sådant, vad ska man tänka på?

Känns ganska pissigt just nu, en massa strul på jobbet & att man inte vet hur det blir i framtiden.
Jag försöker tänka positivt, hoppas att det kommer något bättre ut av detta, men det är svårt.

Min största fasa är att jag inte ska ha råd att ha kvar Galsi, då lägger jag mig ner & dör!

I morgon ska vi ha en extrastämma om Landsbygdsrådets framtid, får se vad som kommer ut av den...
Det har varit lite gnälligt från byarna att Landsbygdsrådet tappat fokus, "Det handlar bara om häst & skoter" säger man.
Jo det har varit så de senaste åren, för det är häst & skoter som sett till att vi haft ett kontor & även kunnat jobba med de ideella insatserna som är nog så viktiga.
Att vara en penningjagande organisation är inte roligt, alltid en jakt på nästa projekt.

Jag är dessutom risigare än vanligt i kroppen, men det kanske inte är så konstigt med allt som snurrar omkring en just nu.
Om det nu måste storma så mycket i mitt liv, kan det då inte blåsa medvind!






Inga kommentarer: