söndag 24 juli 2011

Privilegierad

Igår bombade man i Norge & sköt ihjäl en massa ungdomar samtidigt som jag hade en urmysig kväll hos min kompis Anki med bastu & poolbad. När jag läste om vad som hänt i Norge så mattades min glädje av.

I kväll hålls en minnesstund för Emil, en 21-årig kille som körde ihjäl sig med MC för en vecka sedan. Jessi & Jocke for dit, jag orkade inte, tänker på hans föräldrar, hoppas det lättar upp smärtan att se hur många som bryr sig, vet att han är enormt saknad av många.

Jag satte mig framför datorn trots att jag egentligen var för trött eftergårdagens uppstigning kl 5.00 bilresa med hästtransport i drygt 50 mil & sedan nattsuddande & cider.
Då läser jag om att en 10-årig pojke är försvunnen i Gällivare sedan 5.30 i morse då han tog sin cykel & skulle cykla till älven.

Hur hans föräldrar mår vill jag inte ens tänka på, jag mår illa bara tanken snuddar vid den fasa & skräck de måste känna.
Tänker även på att pojken måste vara livrädd om han kommit vilse, vilket vi alla hoppas, eller ännu bättre har "rymt" & sitter någonstans i tryggt förvar.

Ska gå & lägga mig nu & tänka på hur privilegierad jag ändå är, hoppas jag i morgon får läsa glädjande nyheter att pojken är återfunnen välbehållen!

-------------------------------------------------------------------------

Tydligen hade pojken uppsökt lasarettet vid 23.45 & uppgett sitt namn, men sen vägrat tala & gett sig av igen. Undrar varför han håller sig borta?

-------------------------------------------------------------------------
24/7

14.40 Gällivare, Den 10-åriga pojken som anmäldes försvunnen i går lördag anträffades i cafeterian på Gällivare sjukhus vid 14.40-tiden. Han var vid god vigör men trött. Pojken har överlämnats till föräldrarna.

Inga kommentarer: