onsdag 27 juli 2011

I morgon kommer prinsen hem!

Varit i stallet & fixat lite idag för i morgon kommer han hem! Mätt i sadelkammaren för det blir garderober & några hyllor där inne, skönt att ha begränsat med plats, jag har en tendens att bre ut mig... Vi kommer även att byta ut ryktlådorna mot skoskåp :-)

Perfekta lådor för stall!

Jag måste vara alldeles snurrig i bollen idag för jag har gjort något jag inte gjort på flera år, nämligen bakat!!! Jag är själv chockad, men 24 dumlekakor blev det & det var inte ens speciellt svårt. Nu har jag inte hunnit smaka ännu så om de blev flipp eller flopp vet jag inte ännu :-)


Sommaren har gått fort, jag tyckte nyss vi lämnade Galsi i Sakajärvi, men det är nästan 4 veckor sedan. Han har i alla fall fått sig en välbehövlig vila!
Jag tycker jag hunnit med en massa skoj.

Weekend med mamma & pappa hos älskade syster Kicki i Kalix men massor av gott att äta & dricka & shopping i Haparanda på Hööks & Ikea.

Poolparty & vedeldad bastu hos Anki i Ullatti & jag simmade i poolen!!! Tror inte jag simmar på 10 år, men det var 32 grader varmt i vattnet & då funkade det bra :-)
Vi hade varit i Boden & ATG kliniken på dagen & Anki fick klartecken att Bassi var frisk så hon kan sätta igång honom sakta.

Besök hos Galgbackens Islandshästar & tittade på fina Fannar frá Audsholtshjáleiga som går där & betäcker i sommar.

Vi har även varit & fikat på Starndcafét, har ännu inte hunnit upp på Toppstugan, men sommaren är ju inte över än!

Nu ska jag strax iväg till min kompis Marina för lite vin & snack.

Inga kommentarer: