tisdag 19 juli 2011

Galsi - en presentation

Galsi från Vade
E: Hrafn från Örvik
U: Losta frá Nordur-Hvammi
Född: 6/7 2000 (på Jessica dagen :o)

Sommaren 2008 förlorade jag & min dotter Jessica våran älskade islandshäst Saxi i en stallbrand. Vi beslöt oss ganska snabbt för att skaffa oss en ny kamrat.
Våra bekanta som förlorat sina två hästar i branden hittade intressanta hästar, men jag & Jessica hittade ingen vi riktigt fastnade för. Vi beslöt att åka med den andra familjen söderut när de skulle titta på "sina" hästar & om inte annat se det som en semester & komma bort lite.

Innan vi skulle åka så satte jag ut en annons:
Finns det en ny vän där ute? 

Leter efter en häst att kunna gå kurser med (dressyr, western & islands) 
tävla, rida i skogen & bara ha kul med, en kompis helt enkelt. 
Sto eller valack spelar ingen roll, 4 - 8 år, bra tölt, ha utstrålning. 
Garanterar god omvårdnad! 

Skrev sen att vi skulle åka ner mellan Hudiksvall & Sundsvall under veckan. På måndagen innan vi ska åka blir jag uppringd av en tjej som hade en svart valack till salu (Galsi) & otroligt nog så bodde hon i lilla Bergsjö, dit vi skulle!!!

Vi kom dit svettiga & djäkliga efter att ha åkt nästan 80 mil, sovit i bilen intill Skuleberget & borstat tänderna på toaletterna intill Höga kusten bron, shoppat lös på Hööks...

Jessi provrider Galsi

Här var vi sålda efter 2 dagars provridning 23/7 2008

08-08-08 skrev jag på kontraktet & betalade pojken, den 15/8 hämtade vi honom i Piteå tillsammans med familjens ena häst.


Så började våra äventyr tillsammans. 

Inga kommentarer: