onsdag 7 november 2012

Vintern är här!

Nu tror jag vintern har landat med besked i Gällivare. Förra året vid den här tiden så hade vi ingen snö alls.

Plumsade på ovalbanan i förrgår (5/11)
Hittade en bild från mitt jobb som jag tagit 17/11 2011


Det är lite skillnad :o)

Spånet är hämtat för vintern & höbollarna är även de snart på plats, då kan man dra en lättnadens suck.
Allt har dessutom blivit så mycket ljusare nu när snön har kommit & det är roligare att rida när man kan göra annat än skritta...

Snö på manen

Snöig man!

På fredag sticker jag iväg med min kompis Anki & hämtar hennes nya häst som då har landat i Piteå.
Det ska bli så spännande! Det tog henne drygt ett år att hitta sin nya drömprins!


Han heter Lotus från Önsta & är en 6-årig valack efter Taktur från Örvik, Galsis pappa är ju Hrafn från Örvik så deras pappor kommer från samma gård :o)



2 kommentarer:

Malin sa...

åh lotus! honom har jag ridit flera gånger. underbar häst! :)

Anonym sa...

Hej! Vet inte om denna sida är aktiv längre - fick upp den när jag googlade. Jag äger Lótus sedan 2018 :) Han är idag en 17-årig unghäst och trivs med livet. Älskar denna häst till månen och tillbaka, men han är inte helt enkel.