tisdag 17 april 2012

Passråtta :o)

Idag red Jessica barbacka på banan & Galsi visade upp en ganska fin pass i stället för galopp på ena långsidan :o)


Jag har jobbat mycket med samlingen & kort tempo tölt. Han har nästan gått i piaff innan jag släppt iväg honom  i tölt & det har i alla fall känts riktigt bra. Får se om det såg bättre ut i min skalle än i verkligheten :o)
Jessi filmade lite idag när jag hoppade upp barbacka, men jag har inte fått den filmen ännu.

Höger galoppen har blivit lite sämre, men vänster har blivit desto bättre. Måste det alltid vara så? Något blir bra & då måste något annan bli sämre...
Nåväl någon gång kanske alla fem gångarterna är bra samtidigt.

Nu fäller hästarna mer hår än det regnar i regnskogen just nu! Jag tycker man borstar & borstar & borstar & det tar aldrig slut!
Jag undrar hur många hår det finns på en hästkropp & hur många av dessa de fäller på våren?


Jag fyndade tyglar i föra veckan, 2 par biothane tyglar för 200:-, ett par vita & ett par röda.
De vita är lite missfärgade, men det är ju inte hela världen, de röda splitternya.


Galsi blev så snygg i sin röda utrustning som vi givetvis var tvungna att slänga på till torsdagens lektion.


Nosgrimman jag har till tränset är Titans gamla, tror den är närmare 30-år gammal! Det var kvalitet på lädret på den tiden! Jag har "blingat" den med röda stenar på nosremmen, tyvärr har de börjat falla av.


Nu saknas det bara blåa, lila & rosa :o)

Jag ska faktiskt ta & städa lite bland mina grejjer, så det kan nog bli en bloppis framöver.

/Annika

Inga kommentarer: