torsdag 9 februari 2012

Ibland går det skit att rida...

Red dressyrlektion idag & vi hade markarbete, rimmar lite dåligt :o)
Det gick i alla fall urdåligt!
Galsi har varit så mjuk & fin att rida efter den lilla mini vilan han fick under den värsta kylan, men idag var han nog lite övertaggad.
Det började med att vi fick en häst i rumpan & till slut sa Galsi ifrån & blev på tvären.
Han blev extra springig i benen & jag tyckte jag bara fick sitta & bromsa.
Hur man bromsade hade han tydligen glömt bort...
Jag hade dessutom tydligen ätit något tungt som hamnat på min högra sida, för hela jag lutade till höger som ett slagskepp.

Han snubblade över bommarna vi skulle trava över & en stor, stor knut infann sig direkt i min mage.
Jag blir så rädd, glömmer bort att andas & tyvärr, fokuserar jag på fel saker, hur illa allt kan gå i stället för hur bra det ska gå. Så fel som man kan göra...
Apropå detta så var senaste avsnittet av Ponnyakuten bra där en tjej fick hjälp med mental träning, helt klockrent!
Avsnittet kan man se här, men skynda på för man kan bara se det fram till 26/5. Ponnyakuten

Vi kom över bommarna ett par gånger i alla fall & jag kunde till och med andas när vi red över dem sista gången. Det var en rörig lektion tycker jag & när Galsi lämnat brosen i stallet är det inte kul att rida, jag hatar när jag måste ta hårt i honom. Kollade munnen med ångest efter lektionen, men den var hur fin som helst.
Lektionen avslutades med att de som ville fick hoppa ett litet kryss, jag var den enda som avstod.
Det kändes som om att om något skulle gå fel kommer jag aldrig mer ens våga gå över en bom....

Hoppas på bättre lektion i morgon då är det dags att bli drillad av Lasse & jag hoppas min ridning är bättre då, annars får jag väl börja med knyppling eller något liknande.

Nå väl, han är gudomligt söt, mitt älskade skrutt <3


Inga kommentarer: