måndag 6 februari 2012

Bad hair days

Vet inte om det är vädret som gör att mitt hår är hemskt nu (kanske även det faktum att det är länge sig jag klippte mig...)
Det bara tovar ihop sig & det hjälper knappt med inpackning.



Testade en påse från Dollar som hette något i stil med Fizzy hair. Steg 1 var en inpackning som skulle sitta i 5 - 10 minuter, jag har även en turban som jag virar över. Tyckte håret ändå var tovigt då jag sköljde ur så jag fick plussa på med lite vanlig inpackning.

Efter att man handukstorkat håret så skulle steg 2 i håret. Det jag klämde ur såg precis ut som de silicondroppar jag använder för att reda ut Galsis man. Hmmm funkar det på hästen så borde det ju funka på det egna håret.
Tog med lite droppar hem & testade idag & voilá! Inga tovor & trassel. Tog bara pyttelite på fingrarna & satte i håret.


Googlade runt lite & visst finns det silicondroppar till människor oxå, men till ett MYCKET dyrare pris.
Hööks tar 85:- för dessa, det är 100 ml.

Hittade bland annat Loreals absolute rapair treatment serum, hela 50 ml för 190:-...


Vet inte vad skillnaden ska vara, silicon är väl silicon, eller????

Googlar man runt ännu mera så kan man även läsa att man inte ska använda silicon i håret för att det stänger in håret om man använder det jämt & det kan vara skadligt för håret. Jag tror det är många produkter vi använder som inte är nyttiga för håret...
Nåväl ska man nu använda silicon så är Hööks variant mycket billigare, det blir 0,85 per ml medan Loreals kostar 3,80 per ml.



Inga kommentarer: