tisdag 4 december 2012

Moije morrar!

I söndags när jag gav middag åt hästarna så hörde jag hur Moije stod & "morrade", det lät nästan som en björn som grymtade. Jenny kom ut & lyssnade & så hade han aldrig låtit tidigare. En av hästarna i hagen hade dessutom varit lös i magen.
På kvällen ringer Jenny åt mig att Moije är jättesvälld vid ganascherna, det gick knappt att stänga grimman!

Moije hamster

Här ser han verkligen eländig ut

På måndagen kom veterinären ut till stallet & tog blodprov på både Moije & Galsi.
Dessa visade ingenting, eller rättare sagt att allt var normalt. Moije hade lite lägre med vita blodkroppar, men inget oroväckande.

Rakad för blodprov


Han har svårt att äta när han ska äta från backen så igår byggde jag ett "spånbord" åt honom till kvällsmaten & han "morrade" inte lika mycket då, det var väl lättare att andas då han inte behövde ha huvudet så lågt.
Han lät höet ligga kvar där & "bordet" var kvar i morse när jag kom & fodrade.

Moije & hans spånbord

Veterinären jagade nu andra veterinärer från SVA för att se om de kan ha några ledtrådar.

Galsi börjar bli rastlös av vilan & bockade & busade då vi var på promenad igår, när vi stannar till lyfter han överläppen & trynar....

Han är ju söt i alla fall
Fick julpyntat åt Galsi i går, jag som tycker att det här är en sådan mysig tid annars, kan inte njuta av att det snart är jul. Jessica skulle skriva i Galsis dagbok i söndags & när hon hade skrivit så säger hon; - Det är väl inte måndag idag? Nej, söndag svarar jag. - Men det står måndag i dagboken. Hon hade tagit den nya för 2013.
Jag sa att jag hoppas att när vi kommer dit nästa år så kan vi skratta åt hur oroliga vi var året innan, hoppas verkligen att det blir så!



Detektivarbetet fortsätter!

Inga kommentarer: