tisdag 25 december 2012

Gott nytt jul!

Julafton började som vanligt nere i stallet, jag tycker det är så mysigt att komma dit på julaftonsmorgon, när hästarna är utsläppta & vi mockat brukar vi fika & ha lite julklappsutdelning.
Jenny & Stina fick armband som jag flätat av Trulsas tagel (Stina var inte mad på morgonen men kom ner sen), Tuula fick en Furminator till Moije & hästarna fick varsin godispåse. Galsis kompis Bassi fick oxå en godispåse.


Jag & Jessica fick jättefina canvastavlor av Jenny, den ska upp i sovrummet!


Jessicas tavla var en stor bild på Galsi, supersnygga!

Stina hade varit förbi stallet & gett knäckebröd & äpplen åt Galsi som hon hängt upp utanför boxen. 



Av Anki fick jag en jättefin islandshästsiluett från Trådkonst, den ska oxå upp i sovrummet.

 
Förra julen fick jag jättefina vinglas med Islandshästar på av Anki & i år hade jag köpt ett ljusfat till henne från Myrstens grafik. Jag hade köpt tre lotusblommor som jag satte med i paketet.


Efter en taktivvila & lite lunch hemma åkte jag ner till stallet igen. Trulsa var lite dålig att äta i morse så Jenny följde med på en liten skrittur, vi var välklädda för det är ännu - 28 grader ute!
Gissar vi alla såg ut som Frosty the snowman efter den turen....


Hem efter stallet & fixade lite julmat & tog det lugnt innan vi åkte ner till mamma & pappa. Ungarna var i Dokkas & åt julbord hos fammo & faffa., Jessicas bil ville inte starta så vi blev lite sena till mommo & moffa.

Jeppe hjälper Moffa dela ut klappar

Det var inte lätt att få en bild på pappa med hans "Famous Lennart" eftersom han envisades med att blunda varje gång blixten gick av... Det ser ut som om han slocknat med flaskan i handen :o)

Efter det så åkte vi till Jessica & Jocke & delade ut resten av klapparna.
Tydligen har jag varit väldigt snäll i år med tanke på alla fina klappar!

Baronen under granen

Mina älsklingar!

Baron med sina (icke uppskattade Googles) & Jocke

Mina fina julklappar

Honung från Solveig i Yrttivaara
Fina Tarzan



Inga kommentarer: