fredag 15 februari 2013

Bifrost bowling

I kväll ordnade våran islandshästförening Bifrost en bowlingkväll för medlemmarna. Superroligt initiativ! Det är inte ofta vi gör något tillsammans utan hästar (förutom allt för & efterarbete i och med tävlingar)



Jag har aldrig bowlat tidigare & det var jättekul! Jag har ju problem med min nacke på höger sida & provade slänga med vänster hand. slänga med studs, slänga mer åt det ena eller det andra hållet, men det var bara att inse, jag är värdelös på bowling :o)
Det gick i alla fall lite bättre när  jag bytte till barnklot....


Fast jag lyckades med något som ingen annan gjorde, jag bowlade med mig själv...
När jag skulle slänga iväg klotet så åkte det åt fel håll, men jag åkte in på banan & hade ett snyggt platt fall! Tur att jag inte gled hela vägen & plockade käglorna med mig, fast i och för sig, då hade jag kanske fått en strike :o)

Jessica var jätteduktig & fick flera strikes. Jag spelade mot Pernilla P & hon var superduktig & fick flera strikes & spöade mig med råge!


Helena P tog hem totalsegern & belönades med en prisrosett & en islandshästdekal.
Vi var alla överens om att detta var jättekul & att vi måste hitta på fler hästfria aktiviteter!


I övrigt så har veckan rullat på. Vi har full planering inför måndagens föreläsning om hästallergi & planer för genomförande av Internationella kvinnodagen, 8 mars 2013.

Himlen har varit full av ballonger den här veckan. Jag som är så höjdrädd hade aldrig vågat mig upp i luften i den lilla korgen!


Förra helgen stod takskottning hos mamma & pappa på agendan. Det gick ganska fort när vi var fyra som skottade, pappa fick jag jaga ner från taket..
Jag hade inga problem att ta mig upp, det var värre när jag skulle ner, men det gick efter ett litet tag & många tvekanden :o)

Jeppe & Jocke jobbar på

Sol bakom Dundret

Mycket snö var det...
Ballong & fåglar

Inga kommentarer: