lördag 9 februari 2013

Appar

Det tog ganska lång tid innan jag lyckades övertalas att skaffa en "klösbräda" först blev det en Samsung Galaxy mini & nu en Samsung Galaxy S2. Har man nu skaffat en "klösbräda" så måste man ju givetvis lada hem appar till telefonen. Tänkte tipsa om dem jag har & kanske få tips om andra.



Den första som jag laddade hem var Wordlfeud, himla roligt spel som jag ännu spelar (Nickis68)
Alfapet som man spelar mot en motståndare, slumpad eller någon du känner.

När vi ändå är inne på spel så har jag även fastnat i Ruzzle (Nickis68) Även detta ett ordspel där man ska bilda ord med bokstäver som hänger ihop.




Facebook & Facebook messenger är ju ett måste ;o) Man måste ju veta vad som händer & kunna meddela vad som händer.


Cardio Trainer är en ganska rolig & intressant app att ha igång när man rider.

Man kan välja Horsebackriding (samt mycket annat) när man ska ut & rida. Du får bland annat uppgifter om sträcka, hastighet & hur många kalorier du förbrukat.
Sen kan man logga in på sidan hemma & se både kart- & satellitbild över sträckan. Rider man nya sträckor så kan det vara riktigt kul att se var man egentligen varit :o)


Tiny Flashlight har hjälpt mig många gånger, men får verkligen en bra ficklampa i mobilen!


Soundhound är en app jag ganska nyss laddat hem & är väldigt förtjust i. När du hör någon låt du tycker är bra så slå igång appen & håll den mot musiken. Den tar reda på vilken låt som spelas & sen kan man dessutom välja att lägga till låten i dina spellistor i Spotify, toppen!


För att hålla koll på kontot så har jag SE bankens app. Man kan dessutom skapa en personlig kod så att man inte behöver ha med digipassen för att logga in & se saldot! Tror att det finns appar till alla banker.


Hålla koll på saldot på mobilen kan oxå vara bra så jag har laddat ner Mitt Telia så jag ser hur mycket jag har kvar att ringa & sms:a för.


Att hålla koll på vädret (även om man får olika svar & blir besviken ibland) kan oxå vara bra, jag har SMHI, Yr & Klart.


Vem ringde tyckte jag är mycket bättre än Hitta.se. Jag tyckte telefonen hakade upp sig & tjorvade med Hitta. Med Vem ringde ser man dessutom om det är telefonförsäljare som ringer skyddat nummer :o)


Tradera finns oxå. Här får man påminnelse i telefonen när det är 15 minuter kvar av en auktion & sen när dte är 3 minuter kvar. Jag tycker den fungerat bra.


En app jag hade väldigt roligt år var Promillekollen från Systembolaget. Jag har bara testat den en gång & blev full i skratt. Man fyller i ålder, kön, vikt & längd. Sen ska man fylla i vad man dricker, hällde upp ett glas  rödvin & var noga med att mäta med decilitermått så det skulle bli rätt, promillehalten skulle man oxå fylla i. Tog en sipp av vinet & ställde mig & diskade. Ju mer jag diskade ju högre promillehalt fick jag & rödvinet stod helt orört på sidan om :o) Trodde att man skulle fylla i när glaset var tomt eller då man fyllde på nytt för att få reda på vad man låg på ett ungefär, men så var det tydligen inte.


Mina Fordon laddade jag ner när jag sålde volvon & tyckte det skulle vara ett enkelt sätt att göra ägarbyte på. Tyvärr informerade inte appen om att när man gör ägarbyte så kan man ställa på bilen så jag tyckte jag var smart & ställde på volvon innan ägarbytet så att nya ägaren skulle kunna köra hem lagligt.
Nu blev det så att bilen stod i mitt namn när påställningen gjordes vilket gjorde att skatten kom till mig. Fick ringa skattemyndigheten som såg att påställning & ägarbte gjorts samma dag (ca 10 minuters mellanrum) & jag fick riva min räkning & den skickades till nya ägaren i stället. Synd att inte appen förklarar sådant för noviser...


Det var några av apparna på min klösbräda, jag tar gärna emot tips & spelinbjudningar :o)


Inga kommentarer: