lördag 16 juni 2012

Skäggiga damen

Jag har snorat värre än värst idag. Det känns som om en liten djävul suttit i min vänstra näsborre & retats hela dagen.

Vi fick ju avslag på projektet HästSam i förrgår, men jag har svårt att förstå för det är ett riktigt bra projekt som kan många bra eftereffekter.
Jag har lite svårt att släppa sådant som jag inte riktigt får kläm på, så även detta avslag.
Ringde & pratade med en av de beslutande & talade om att jag inte riktigt kan släppa avslaget, tjurigare än tjurigast :o)


Som tur var skulle lite viktigt folk träffas under helgen på en stor landsbygdsmässa i Boden & de skulle diskutera vidare, slaget är med andra ord inte förlorat ännu :o)

Jag har ju ett rum som jag hyr ut & fick ett par som bokade det i 2 månader. När de väl kom upp hit i söndags började de tjorva (tror de träffade på bekanta & fick plats hos dem att bo) & det hela slutade med att de fick tillgång till rummet för den halva månad de redan betalat in för. De skulle inte bo här, bara förvara grejer. Jo tjena! Det har varit fullt med folk i rummet & både TV & internet har används för fullt. Nätet har vi stängt för det tankades hem en massa så det gick super segt för oss....

Idag ringde det en tjej som tillsammans med en kompis fått jobb här i 2 månader.
Nu var jag stenhård, jag sa att jag vill ha hyran för båda månaderna i förskott, om de ändrar sig när de kommer hit så får de betala hyran ändå eftersom de bokat rummet. Hon gick med på det, men jag tror det inte för än pengarna är inne på kontot. Men jisses så skönt det skulle vara om de tar det i 2 månader!

Jeppe hade tid hos arbetsterapeuten idag för att kolla så att handen läker som den ska & han får tillbaka styrkan iden. Killen som Jeppe går hos har haft ett likadant benbrott när han var yngre, så man vet ju att han vet vad han pratar om.
Jeppe fick testa gripstyrkan i båda händerna & i vänster var den helt okej, men i höger (den som han bröt) var den ännu lite svag.
Han frågade om jag ville prova & ja visst, varför inte.
Han frågade vad jag jobbade med & jag svarade: På kontor.
Testade först höger (trots att ja är högerhänt så upplever jag själv att jag är svagare i höger eftersom det är på höger sida jag har mina problem med nacke & axel)
Han höjde på ögonbrynen & sa att jag hade väldigt starka nypor :o)
Jag sa att jag ville prova vänster oxå & nu fick jag kommentaren att jag snart nog måste börja raka mig :o)
Jag sa sen att jag har häst & det är nog i stallet & inte via kontorsjobbet jag tränat upp min styrka.
Roligt att man hade så kraftiga nypor trots att man är tjej  :o)



Åkte hem & käkade lunch innan Jeppe skulle tillbaka på jobbet.
Nisse är så söt när han hoppar upp bredvid Jeppe & sitter & tigger när han äter, idag var det dessutom lasange till lunch.


Red Galsi på bett för första gången efter tandläkarbesöket förra onsdagen. Vi skulle vänta med bett 10 - 14 dagar & nu hade de gått 16 dagar så jag tyckte det var dags.
Red runt stigen & han gick jättefint! Inget slängade med huvudet & han lyssnade fint.
På slutet så blev han lite väl taggad i galoppen & ville springa snabbare än vad jag tyckte, jag fick ta i honom lite & jag vet inte om det var det eller något annat, men givetvis hade han bitit sig & hade små rodnader i kinden efter ridturen :o(
Nu blir det bettlöst igen ett par dagar innan vi provar igen. Ska prova spänna upp bettet lite & se om det hjälper, hoppas det!



 Funderar om Galsi tänkt släppa vinterpälsen alls innan det är dags att lägga ny?

Inga kommentarer: