torsdag 26 september 2013

Hjärngympa

Galsi vilar ännu, eller vi promenerar & har börjat skritta honom två dagar i veckan.
Om en vecka är det dags för återbesök av Anna & jag hoppas, hoppas på ett bra resultat.

Stina & Galsi klickar :-)
Stina kom på idén för någon vecka sedan att vi skulle prova klickerträna hästarna.
Jag har aldrig riktigt förstått detta med klickerträning, men har fått en klicker av mamma för några år sedan som jag (kort i taket) hade kvar.
Detta visade sig vara perfekt hjärngympa för våran arbetsvilliga kille som inte tycker om att vila.
Han har snabbt lärt sig nya saker (godis är gott :-)

Föst lärde jag honom att kliva upp med frambenen på en lastpall på kommando.


Efter detta så har jag tränat honom att plocka upp saker på kommando.


Vi började med en liten hink & har sen gått vidare med spö & vante.
Tänk att kunna lära honom att plocka upp vanten om man sitter på hästryggen & tappar den :-)






Inga kommentarer: