torsdag 28 mars 2013

Det är tur man får skratta ibland :o)

Har en ganska tuff period just nu & det har inte varit mycket glädje på senaste tiden. Det är tur jag har en häst som ser till att man får sig ett gott skratt emellanåt :o)


Igår när jag skulle ta in Galsi så passade jag på att mocka hagen & hade med både skottkärra & häst ut från hagen. Gick en bit & funderade på vad det var för konstigt ljud jag hörde, stannade & lyssnade, men hörde inget, började gå igen & ljudet kom tillbaka.
Jag stannade & vände mig om & sen började jag asgarva!
Ljudet jag hört var när jag släpade grimman i efter mig i snön, Galsi stod kvar utanför grinden & städade kring hölådan :o)


Idag har vi ridit lektion, eftersom det var skärtorsdag så fick Galsi ha rosa & jag matchade in påsken med en gul fleecetröja :o)

När vi skrittade fram innan lektionen så körde jag balansövningarna, jag har upptäckt att jag får mindre ont efter ridningen när jag kör dem & dessutom är det faktiskt lättare att rida :o)
Carola märkte att jag hade ont i min vänstra höft & visade en underbart skönt/ont stretchövning att göra i sadeln & det blev faktiskt bättre efter det!

Idag jobbade vi först på volten med att hålla skänklarna rätt. Vi alla fick vrida in fötterna så det kändes helmysko i början, men jag tror det funkade ganska bra efter en stund. Galsi är så duktig att böja & släppa efter när jag bara rider rätt & använder de där dj**la benen!
Tre serpentinbågar & galopp i den sista, sen galopp i den första & sista.
Först höll han på att flippa ur när han mötte sin kära Ida på spåret i galopp & vi kom i trav på väg in i en båge, sen flippade han ur när Ida kom bakom oss i galopp & tänkte dra en passrepa runt hela ridhuset, sen hade någon oförsiktig häst vält båda vita konerna som markerade bågarna.
Koner som ligger ner ligger i anfallsställning & väntar bara på att en lurvig liten ponny ska komma förbi så de kan hoppa upp & anfalla... *SUCK*

Sjöblöta i svett båda två gick vi tillbaka till stallet & hårtorken åkte fram. Galsi tycker det är skönt när man blåser honom torr, jag masserar samtidigt så det blir två i ett.

Odinn kom & höll oss sällskap när jag fönat klart & jag tog en massa bilder på min tokiga häst :o)






Innan han hade torkat riktigt ordentligt, men var så fint borstad & ren så kom han på hur skönt det är att rulla i spån...













Min underbara glädjespridare! 

Inga kommentarer: